اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان کشور خبر داد

تولید برگر کیلکا در مرکز تحقیقات آبزیان کشور

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان کشور گفت: ماهی کیلکا از نظر ارزش غذایی و املاح غنی است و پروتئین فراوانی دارد و برگر کیلکا را تولید کردیم.

تولید برگر کیلکا در مرکز تحقیقات آبزیان کشور
سید حسن جلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به فعالیت مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان کشور اظهار داشت: در این مرکز قابلیت تولید انواع فرآورده‌ها سنجیده می‌شود.
وی با اشاره به تولید کنسروهای خورشتی از ماهی بیان کرد: ماهی غذای سالمی است و برای مصرف آن هیچ محدودیتی وجود ندارد و از ماهیان پرورشی برای تولیدات استفاده می‌شود.
این مسئول درباره فرآوری محصولات غذایی از ماهی کیلکا بیان داشت: کیلکا از نظر ارزش غذایی و املاح غنی است و پروتئین فراوانی دارد و از آن برگر کیلکا را تولید کردیم.
وی آماده کردن کیلکا به دلیل ریز بودن آن را مشکل دانست و تصریح کرد: اگر بخش خصوصی در این زمینه ورود و سرمایه‌گذاری کند، می‌توانیم دستگاه‌های ویژه فرآوری کیلکا را معرفی و از آن فرآورده‌های کیلکا را تولید کنیم.
جلیلی با بیان اینکه می‌توان طرح جامع تنوع‌بخشی و فرآورده‌های کیلکا را تعریف کرد، اذعان داشت: این طرح را با 10 میلیارد ریال اعتبار به سازمان شیلات معرفی کردیم.
وی حداکثر 10 درصد کیلکا را قابل مصرف دانست و افزود: 90 درصد کیلکا برای پودر ماهی مصرف می‌شود و توسعه صنایع تبدیلی و بالادستی موجب تقویت این بخش می‌شود.
رئیس مرکز  ملی تحقیقات فرآوری آبزیان کشور از اجرای 11 پروژه تحقیقاتی این مرکز خبر داد و اظهار داشت: دو پروژه مربوط به کیلکا است.
وی پروژه‌های مرکز مذکور را به صورت مصوب و کددار ذکر کرد و متذکر شد: این پروژه‌ها با اعتبارات ملی، خاص و سفارشی است که 11 پروژه مورد نظر مصوبه بوده و با اعتبارات ملی اجرایی می‌شود.
جلیلی چهار پروژه این مرکز را خاص نامید و خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها نیز با بخش خصوصی و شیلات برای اجرا در دست قرارداد است.
وی فعالیت رسمی مرکز مذکور را از سال 81 بیان کرد و افزود: معرفی تکنولوژی نوین فرآوری ماهی و دیگر آبزیان در ایران از اهداف تاسیس این مرکز بوده است.
وی برنامه‌های تحقیق و ترویج تکنولوژی فرآوری‌های نوین و بسته رئیس مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان کشور، بسته‌بندی ماهی و روش‌های کنترل کیفیت و آموزش به صاحبان صنایع را از دیگر اهداف مرکز برشمرد.
وی یادآور شد: مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان رفتار بازار و مسائل اقتصادی را ارزیابی می‌کند و این اطلاعات را در اختیار کسانی که می‌خواهند در زمینه آبزیان فعالیت داشته باشند، می‌گذارد.
جلیلی با اشاره به سیاست مرکز مذکور بیان کرد: از سیاست‌ها و اهداف کلان این مرکز ایجاد تنوع در فرآورده‌های شیلاتی با اجرای پروژه‌های تحقیقاتی است.
وی عرضه تکنولوژی تولید محصولات نوین شیلاتی به بخش‌های خصوصی مرتبط برای تولید صنعتی و در نتیجه افزایش سرانه مصرف آبزیان، درآمد، ارزش افزوده، سهم اشتغال بخش صنایع شیلاتی کشور را از دیگر سیاست‌های این مرکز عنوان کرد.
این مسئول با اعلام آمادگی مرکز برای برطرف کردن مشکلات و ارتقای تولید خاطر نشان کرد: این مرکز با ارائه دستاوردهای قابل تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های خصوصی، تعاونی و دولتی آمادگی خود را برای برطرف کردن مشکلات، ارتقای تولید، توسعه پایدار و نیز کاهش وابستگی به کشورهای خارجی اعلام می‌کند.
وی از جمله نتایج تحقیقات این مرکز را تولید پفک ماهی، سوسیس ماهی، سوپ ماهی، نان مغزدار، اشترودل ماهی، کلوچه ماهی، فیش برگر، کوفته ماهی و ... عنوان کرد.
جلیلی، تنوع‌بخشی و بالا بردن سلامت ایمنی را از اهداف مهم مرکز ملی تحقیقات آبزیان بیان کرد.
انتهای پیام/آ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول