اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خبر داد

ایجاد 2 موزه صحرایی فسیل در آذربایجان‌شرقی/ افتتاح مرکز تحقیقات و موزه فسیل کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از ایجاد دو موزه صحرایی فسیل در ورزقان و شبستر استان خبر داد و گفت: مرکز تحقیقات و موزه فسیل کشور با 60 درصد پیشرفت فیزیکی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ایجاد 2 موزه صحرایی فسیل در آذربایجان‌شرقی/ افتتاح مرکز تحقیقات و موزه فسیل کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، بیوک رئیسی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح ساماندهی موزه صحرایی فسیل مراغه با بیان اینکه موزه صحرایی فسیل در مراغه آماده بازدید علاقه‌مندان به دیرینه‌شناسی و فسیل است، اظهار کرد: دو موزه دیگر نیز در مناطق فسیلی ورزقان و ایوند شبستر در آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌شود.
وی افزود: امسال برای ساماندهی و آماده‌سازی موزه صحرایی فسیل مراغه با 250 مترمربع وسعت در روستای مردق 100 میلیون ریال هزینه شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی گفت: در آذربایجان‌شرقی 45 هزار هکتار منطقه فسیلی شناسایی شده که منطقه فسیلی مراغه با 40 هزار هکتار وسعت بیشترین وسعت را به خودش اختصاص داده است.

افتتاح مرکز تحقیقات و موزه فسیل کشور
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز از تکمیل ساختمان مرکز تحقیقات فسیل کشور در مراغه خبر داد.
منصور صادقی‌اصل افزود: کارگاه مرمت فسیل، ساختمان اداری و محوطه‌سازی این طرح با بیش از 95 درصد پیشرفت امسال افتتاح و مرکز تحقیقات و موزه فسیل کشور نیز با 60 درصد پیشرفت فیزیکی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اعتبار امسال این طرح را 35 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون برای اجرای این طرح در 6 هزار و 200 مترمربع، 30 میلیارد ریال هزینه شده است.
فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: با بهره‌‌برداری از این طرح برای نخستین بار در کشور، برای 120نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول