اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز تحقیقات سرطان سینه بیمارستان سیدالشهدا اصفهان:

نقش استرس در بروز سرطان‌ها هنوز اثبات نشده است

خبرگزاری فارس: عضو مرکز تحقیقات سرطان سینه بیمارستان سیدالشهدا اصفهان گفت: هنوز نقش استرس در بروز سرطان‌ها به صورت علمی اثبات نشده است.

نقش استرس در بروز سرطان‌ها هنوز اثبات نشده است

سیدجواد آل‌محمد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: تاکنون تحقیقات اثبات شده‌ای در مورد نقش استرس‌ها بر بروز سرطان‌ها وجود ندارد، در صورتی که استرس از حالت یک فشار حاد و زودگذر خارج و به یک فشار مزمن که سیستم ایمنی بدن فرد را تضعیف می‌کند تبدیل شود، احتمال ایجاد سرطان در فرد را به وجود می‌آورد.

کارشناس‌ارشد روان‌شناسی بالینی مرکز تحقیقات سرطان سینه بیمارستان سیدالشهدا اصفهان تصریح کرد: اینکه استرس سبب سرطان در فرد می‌شود یا سرطان ایجاد کننده استرس در بیمار می‌شود هنوز در تحقیقات علمی به اثبات نرسیده است.

وی ادامه داد: در صورتی که فردی احساسات خود را سرکوب کرده و سبب به هم خوردن نظم در فرد شود، به دنبال آن تعادل هورمونی بدن که بیشترین اثر را در هورمون کورتیزول و آدرنالین دارد زمینه‌ساز سرطان در فرد می‌شود، افسردگی و اضطراب مثل استرس ناشی از مرگ یا خشم در بروز سرطان نقش مهمی دارد.

به گزارش فارس، در ادامه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی مرکز تحقیقات سرطان سینه بیمارستان سیدالشهدا اصفهان در مورد نقش تغذیه در بروز سرطان گفت: تاکنون تحقیقات علمی که مشخص کند عامل تغذیه یکی از فاکتورهای ایجاد کننده سرطان است، وجود نداشته است.

بهنام گشتی‌زاده تأثیر ریزفاکتورهای غذایی را در بروز سرطان بی‌تأثیر ندانست و افزود: به عنوان مثال شاهد اضافه وزن و چاقی در بین 70 تا 80 درصد از سرطان‌های سینه هستیم که این اضافه وزن در افراد مبتلا به سرطان رحم نیز دیده شده است.

وی اضافه کرد: افراد با به دست آوردن BMI خود یا همان شاخص توده بدن که با احتساب وزن به قد در نظر گرفته می‌شود، به راحتی در منزل می‌توانند از اضافه وزن خود آگاه شوند.

این کارشناس در این ارتباط گفت: در صورتی که عدد به دست آمده بین 19 تا 25 باشد از وزن نرمالی برخوردار است و اگر 25 تا 30 باشد اضافه وزن داشته و بالاتر از آن چاق محسوب می‌شود.  

وی خطر چاقی دور شکم یا چاقی اضافی بدن را در بروز سرطان سینه گوشزد کرد و اظهار داشت: چاقی پس از دوران بارداری هشدار دهنده است و باید این اضافه وزن یا چاقی را تعدیل کرد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول