اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل:

65 نفر در اردبیل تأیید صلاحیت شدند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل گفت: در مرحله سوم رسیدگی به صلاحیت‌ها و با اعلام شورای نگهبان 65 کاندیدای دور نهم مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان اردبیل تأیید صلاحیت شدند.

65 نفر در اردبیل تأیید صلاحیت شدند

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داور نظرعلیان عصر امروز در نشست ستاد انتخاباتی در اردبیل اظهار داشت: روز 21 بهمن ماه شورای نگهبان نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها را به فرمانداران و خود کاندیداها اعلام کرد که بر همین اساس 70 درصد کاندیداهای ثبت‌نام شده در استان اردبیل برای حضور در انتخابات مجلس نهم تأیید صلاحیت شدند.

وی تصریح کرد: در مجموع در پنج حوزه انتخابیه این استان 97 نفر ثبت‌نام کرده بودند که با انصراف چهار نفر در همان مراحل اولیه شورای نگهبان صلاحیت 93 نفر را مورد بررسی قرار داد که از بین آنها نیز صلاحیت 65 نفر تأیید و 15 نفر نیز برای حضور در انتخابات واجد صلاحیت شناخته نشدند.

نظرعلیان خاطر نشان کرد: در این بین 13 نفر نیز با توجه به مدارک و استنادات ارایه شده عدم احراز تشخیص داده شدند که افراد معترض به روند بررسی صلاحیت‌ها فرصت دارند در مدت سه روز به شورای نگهبان اعتراض داده و در مهلت یک هفته‌ای نبود صلاحیت آنها مورد بازنگری قرار گیرد.

این مسئول اضافه کرد: در این مرحله از تأیید صلاحیت‌ها نسبت به مرحله قبل پنج نفر بر تعداد کاندیداهای حاضر در انتخابات مجلس نهم افزوده شده و به نظر می‌رسد مشکلی در این ارتباط وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: بعد از پایان رسیدگی به اعتراض‌ها شورای نگهبان آمار نهایی و قطعی کاندیداهای مجلس نهم را روز دوم اسفندماه اعلام می‌کند و فرمانداری‌ها موظف هستند در این روز با انتشار آگهی و اعلامیه افراد تأیید صلاحیت شده برای رقابت مجلس نهم را معرفی کنند.

نظرعلیان گفت: افراد تأیید صلاحیت شده از تاریخ چهارم اسفندماه به مدت یک هفته و 24 ساعت قبل از انتخابات فرصت تبلیغ رسمی و مجاز دارند و می‌توانند با رعایت تمام مقررات و قوانین و با پرهیز از هرگونه تخریب و زیر سئوال بردن عملکرد دیگر نامزدها به شناساندن و معرفی خود برای عموم مردم بپردازند.

به گزارش فارس، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل افزود: در این دوره از انتخابات هیچ تغییری در مورد افزایش یا کاهش ظرفیت حوزه‌های انتخابیه انجام نشده و در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین سه نماینده، حوزه انتخابیه مشگین‌شهر یک نماینده، گرمی یک نماینده، خلخال و کوثر یک نماینده و پارس‌آباد و بیله‌سوار نیز یک نماینده از طرف مردم انتخاب و راهی مجلس نهم می‌شوند.

نظرعلیان در ادامه سخنان خود به اهمیت این دوره از انتخابات و ضرورت آگاهی و هوشیاری مردم اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان اصلی‌ترین میدان بعد از حضور حیرت‌آور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن به عرصه تبلور اراده و حاکمیت قدرت ملت تبدیل می‌شود و ما به یقین در سایه انتخابات حداکثری در مجلس نهم و پشتیبانی مردم قادر هستیم بسیاری از تهدیدها و توطئه‌های دشمن را پشت سر بگذاریم.

وی از آمادگی تمام مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات برای برگزاری با شکوه و حیرت‌آور در عرصه حضور مجدد مردم خبر داد و تصریح کرد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات کم دغدغه با آرامش و سلامت مهیا شده که انتظار می‌رود به دور از موضع‌گیری‌های خاص از سوی دست‌اندرکاران و مجریان انتخابات اعتماد مردم بیشتر از گذشته جلب شود.

از شهرستان خلخال نیز خبر می‌رسد هر هشت نامزد انتخابات مجلس نهم در این شهرستان تأیید صلاحیت شدند.

به گفته فرماندار این شهرستان در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر به عنوان معدود حوزه‌هایی است که تمام افراد ثبت‌نام شده از سوی هیئت اجرایی، ‌نظارت و شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند.

ذبیح‌الله عبداللهی از آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری یک رقابت سالم در 12 اسفند امسال خبر داد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول