اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان خبر داد

تایید صلاحیت 43 نفر در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: در ادامه بررسی‌های هیئت نظارت بر انتخابات استان 43 نفر از داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در این استان تایید صلاحیت شدند.

تایید صلاحیت 43 نفر در استان زنجان
حسین میرزاپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: پس از اعلام رسمی تایید صلاحیت 30 داوطلب نمایندگی استان زنجان و اعتراض افراد بررسی‌های هیئت نظارت در استان ادامه یافت.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم تایید صلاحیت‌ها شش نفر تایید شدند، افزود: در بازنگری‌های بعدی تایید صلاحیت هفت نفر دیگر نیز صورت گرفت.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه 74 نفر از استان زنجان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرده بودند، افزود: در نهایت 68 نفر از سوی هیئت نظارت مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه برخی از عدم صلاحیت‌ها به دلیل نداشتن فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اجرایی و سیاسی در استان زنجان اعلام شده بود، افزود: در بررسی‌های بیشتر در نهایت 43 نفر در استان تایید شدند.

میرزاپور خاطرنشان کرد: نظر نهایی شورای نگهبان در خصوص داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی 21 بهمن ماه سال جاری اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: داوطلبانی که به نظر شورای نگهبان اعتراض دارند می‌توانند از تاریخ 22 بهمن ماه سال جاری اعتراضات خود را به شورای نگهبان ارائه کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان بیان داشت: داوطلبان می‌توانند به مدت سه روز تا 24 بهمن ماه سال جاری شکایات خود را به شورای نگهبان برای بررسی مجدد ارائه کنند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان به مدت هفت روز به شکایات معترضان رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: نتیجه قطعی یکم اسفند ماه سال جاری به وزارت کشور و داوطلبان اعلام می‌شود.

میرزاپور یادآور شد: به داوطلبان و طرفداران آنها توصیه می‌شود از اقدامات غیر قانونی جلوگیری کرده و از تبلیغات زود هنگام خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: ضروری است همه داوطلبان، هیئت‌های نظارت و هیئت‌های اجرایی با رعایت دقیق قانون فضای مناسب و سالمی را برای برگزاری انتخابات پرشور در کشور فراهم کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان بیان داشت: هیئت نظارت بر فعالیت‌ها و رفتارهای داوطلبان و چگونگی هزینه کرد آنها نظارت کرده و با کسانی که برای ایجاد فضایی سالم برای برگزاری انتخابات احترام نمی‌گذارند، برخورد قانونی می‌کند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول