اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل:

70 درصد کاندیداها در اردبیل تایید صلاحیت شده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل گفت: تاکنون با بررسی صلاحیت کاندیداها در مراجع قانونی 70 درصد کاندیداهای مجلس نهم در استان اردبیل تایید صلاحیت شده‌اند.

70 درصد کاندیداها در اردبیل تایید صلاحیت شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داور نظر‌علیان صبح امروز در نشست مجریان انتخابات در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در مرحله‌ای از روز‌شمار انتخابات هستیم که بررسی صلاحیت کاندیداها در شورای نگهبان مراحل پایانی را سپری می‌کند اما نتایج اولیه اعلام شده حکایت از تایید صلاحیت اکثر نامزد‌ها را دارد.

وی بیان داشت: 21 درصد داوطلبان تایید صلاحیت نشده و 9 درصد نیز در این مرحله عدم احراز تشخیص داده شده‌اند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل خاطرنشان کرد: البته این افراد با تکمیل پرونده‌های ناقص و شکایت در مهلت قانونی به شورای نگهبان برای بررسی مجدد تایید صلاحیت آنها می‌توانند فرصت حضور در انتخابات مجلس را پیدا کنند.

نظر‌علیان یادآور شد: روز 21 بهمن ماه نتایج بررسی صلاحیت کاندیداها با ابلاغ شورای نگهبان به فرمانداری‌ها به اطلاع نامزدها رسیده و افراد شاکی سه روز فرصت خواهند داشت تا برای بار آخر بررسی مجدد تایید صلاحیت را از شورای نگهبان درخواست کنند.

این مسئول ادامه داد: بعد از پایان تمام این مراحل نتایج قطعی تایید صلاحیت‌ها و بررسی شرایط کاندیداها آمار و اسامی کاندیداهای نهایی برای حضور در انتخابات مجلس نهم به فرمانداری‌ها ابلاغ و آنها در فرصت مقرر باید این اسامی را به عموم مردم اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: به یقین مردم ایران در انتخابات پیش رو با تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بار دیگر حماسه‌ای از شور و شعور مکتبی و اسلامی خود را به نمایش می‌گذارند چرا که انتخابات به عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای مردم سالاری دینی در نظام دموکراتیک محسوب می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول