اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات کردستان:

تایید صلاحیت 50 کاندیدای نمایندگی مجلس در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: تاکنون 50 کاندیدای نمایندگی مجلس از 97 کاندیدای ثبت‌نامی در این استان تایید صلاحیت شده‌اند.

تایید صلاحیت 50 کاندیدای نمایندگی مجلس در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ایرج حسن‌زاده ظهر امروز در همایش رسالت و منزلت زن در انقلاب اسلامی که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: دو نفر از کاندیداهای ثبت‌نامی نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری در استان از طرف شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان همچنین خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 48 شعبه اخذ رأی در استان پیش‌بینی شده است که در هر شعبه نیز دو صندوق مجزا آرای مردم برای تعیین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را جمع‌آوری می‌کنند.

وی در ادامه به نقش بانوان در ترغیب و تشویق فرزندان و همسرانشان برای شرکت در انتخابات 12 اسفندماه امسال اشاره کرد و بیان داشت: تک‌تک رأی مردم ارزشمند است و باید سعی شود نمایندگانی اصلح که به دنبال وحدت و یگانگی هستند، انتخاب و به مجلس فرستاده شوند.

* حضور بانوان در انتخابات دستاورد بزرگ انقلاب است

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در ادامه با اشاره به نقش و حضور بانوان در انتخابات و همه پرسی‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این انقلاب حضور بانوان و حق رأی دادن آنان در انتخابات بود.

حسن‌زاده افزود: هم‌اکنون در بسیاری از کشورها زنان حق رأی و رانندگی را ندارند اما در نظام اسلامی با نگاه تساوی به زنان و مردان در موقعیت‌های سیاسی نگریسته می‌شود.

وی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سومین دوره مجلس خبرگان رهبری در 12 اسفندماه امسال را بسیار مهم و سرنوشت‌ساز عنوان کرد و بیان داشت: این انتخابات برای مملکت اسلامی نیز حائز اهمیت است چرا که مشروعیت نظام از مردم است و مردم نیز نسبت به حاکمیت وظیفه‌ای بر عهده دارند که باید دو سویه و متقابل به مثل باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان نقش زنان و بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و حضور در تجمعات و راهپیمای‌ها را ستودنی خواند.

* آغاز به کار بانک عمومی بند ناف خون در کردستان

حسن‌زاده به آغاز فعالیت بانک عمومی بند ناف خون در استان اشاره کرد و افزود: این بانک از سال گذشته در سطح استان فعال شده که امروز در دهه مبارک فجر بانک عمومی آن افتتاح شده است.

وی با اشاره به مزایای این بانک خون در نگهداری بافت‌های سلول‌های بنیادین گفت: این مرکز به جهت نگهداری خون نوزادان در آینده می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها و بیماری‌های صعب‌العلاج موثر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اعلام کرد: کشور ایران از جمله محدود کشورهایی است که به بانک بند ناف خون با تلاش متخصصان پزشکی دستیابی پیدا کرده است.

حسن‌زاده در پایان از زنان و خانواده‌های کردستانی خواست هنگام تولد فرزندان و نوزادانشان برای ماندگاری خون تا سال‌های متمادی به این بانک خون مراجعه کنند.

در پایان این مراسم با دادن لوح تقدیر و هدایایی از تعدادی از زنان نمونهٰ مادران و همسران شهید، جانباز و ایثارگر تجلیل شد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول