اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تعداد تایید صلاحیت‌شدگان در قم به 45 نفر رسید

2 کاندیدای دیگر در قم تایید صلاحیت شدند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم از تایید صلاحیت دو نفر دیگر از داوطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی در قم خبر داد و گفت: تعداد تایید صلاحیت‌شدگان در قم به 45 نفر رسید.

2 کاندیدای دیگر در قم تایید صلاحیت شدند
نصرت‌الله لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تایید صلاحیت دو نفر دیگر از داوطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: تعداد افراد صلاحیت شده برای کاندیداتوری نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در قم به 45 نفر رسید.

وی خاطر نشان کرد: پس از اعلام اولیه تایید صلاحیت‌شدگان که تعدادشان 35 نفر بود، مجددا وضعیت کسانی که تایید صلاحیتشان احراز نشده و یا صلاحیت آنها رد شده بود مورد بررسی قرار گرفت که روز شنبه هشت نفر دیگر از این افراد صلاحیتشان تایید شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم همچنین اظهار داشت: روز گذشته نیز دو نفر دیگر از افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده بود تایید صلاحیت شدند و در مجموع تا به امروز 45 نفر در قم صلاحیتشان تایید شده و به وزارت کشور و فرمانداری قم ابلاغ شده است.

وی این تعداد از صلاحیت‌شدگان را لیست نهایی ندانست و تاکید کرد: آخرین وضعیت و لیست قطعی سوم اسفند ماه اعلام می‌شود.

لطفی پیش از این نیز با اشاره به ثبت‌نام 66 داوطلب برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در قم، وضعیت تایید و یا عدم تایید صلاحیت برخی کاندیداها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: قانون همه مسائل را در نظر گرفته و کسانی که صلاحیت آنان تایید نشده می‌توانند نسبت به پیگیری از مسیر قانون اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به برخی از شرایط احراز صلاحیت کاندیداها اعم از مدرک تحصیلی، شرایط سنی، ابراز وفاداری به ولایت فقیه و التزام عملی به اسلام تاکید کرد: التزام عملی به اسلام و احکام اسلامی با مسلمان بودن و نماز خواندن متفاوت است و در این زمینه بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم با اشاره به اینکه در این مرحله رد و تایید صلاحیت کاندیداها قطعی نیست، بیان داشت: در خصوص کسانی که صلاحیت آنان تایید شده اگر دلیل بر نقض تایید به دست ما نرسد، صلاحیت فرد تا مرحله آخر تایید شده است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات در خصوص بررسی وضعیت صلاحیت اقدامات ویژه‌ای انجام شده، اضافه کرد: در این دوره سه فرم تحقیق در محل تحصیل، محل سکونت و محل کار تهیه شده و توسط کارشناسان ما بررسی‌ها و تحقیقات محلی صورت گرفته است.

لطفی با بیان اینکه با تخلفات در زمینه تبلیغات زودهنگام انتخاباتی برخورد قانونی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: برخی از جلساتی که برگزار می‌شود خروجی آنها چیزی جز تبلیغات زود هنگام انتخاباتی نیست.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول