اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گیلان:

اعلام تایید صلاحیت‌ها به عهده شورای نگهبان است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان گیلان گفت: اعلام تایید صلاحیت برخی از کاندیداها شایعه است و اعلام نهایی داوطلبان نمایندگی مجلس توسط شورای نگهبان انجام می‌شود.

اعلام تایید صلاحیت‌ها به عهده شورای نگهبان است

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه تعداد هفت نفر به لیست تایید صلاحیت شدگان گیلان اضافه شده‌اند، اظهار داشت: شورای نگهبان طبق قانون اسامی این افراد را به وزارت کشور اعلام می‌کند.

وی، تایید شدگان مذکور را از شهرستان‌های تالش، رشت، لاهیجان، لنگرود و رودبار اعلام کرد و افزود: بعضی از این افراد عدم احرازی بودند و برخی نیز رد صلاحیت شده بودند که صلاحیت آنها مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

اشجری با اشاره به اینکه چهره‌های شاخص بین این اسامی دیده نمی‌شود، تصریح کرد: آنچه که درباره کاندیداها مبنی بر تایید یا رد صلاحیت‌ها گفته می‌شود در حد شایعه است و تا زمانی که شورای نگهبان به طور رسمی این اسامی را به وزارت کشور اعلام نکند، اخبار صحیح نیست.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان گیلان خاطرنشان کرد: تمام اخبار درباره تایید یا رد صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی که در هیئت نظارت استان تایید یا رد شدند باید از طریق شورای نگهبان رسماً به وزارت کشور ابلاغ شود و کسی نمی‌تواند ادعا کند که تایید شده و متعاقب آن بخواهد فعالیت انتخاباتی انجام دهد.

وی با اشاره به تبلیغات زودهنگام توسط برخی از افراد برای کاندیدای خاص، تبلیغات انتخاباتی در حال حاضر را تخلف دانست و ابراز داشت: تخلف‌های انتخاباتی کاندیداها بدون تردید در بررسی پرونده‌های آنها اثرگذار است.

اشجری با بیان اینکه شکایت‌های مردمی بسیاری مبنی بر تخلف تبلیغاتی داوطلبان نمایندگی مجلس نهم به هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان گیلان رسیده است، اذعان داشت: تذکرهای لازم به این کاندیداها داده شده است و قطعاً پرونده‌های آنها به موقع بررسی می‌شود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول