اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان:

آمار تایید صلاحیت شدگان استان همدان به 97 نفر رسید

خبرگزاری فارس: بیش از 80 درصد نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان همدان تایید صلاحیت شده‌اند که آمار تایید صلاحیت شدگان به 97 نفر افزایش یافت.

آمار تایید صلاحیت شدگان استان همدان به 97 نفر رسید

محمد نباتی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با تأیید 19 نفر در مرحله دوم رسیدگی به شکایات داوطلبان شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعداد تأیید صلاحیت شدگان در استان همدان به 97 نفر رسید.

وی افزود: در کل از بین 132 نفر ثبت‌نامی برای انتخابات مجلس 11 نفر انصراف داده و به جز 3 نفر رد صلاحیت شده توسط هیئت اجرایی که شکایتی به هیئت نظارت ندادند، صلاحیت 118 نفر توسط هیئت نظارت استان مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان اضافه کرد: پس از اعلام نظر هیئت نظارت استان، به جز 3 نفر، باقی تایید صلاحیت نشدگان شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع وضعیت داوطلبان انتخابات در استان همدان 97 نفر تایید صلاحیت شده، 12 نفر انصرافی، 23 نفر رد صلاحیت شده (که از بین آنها 6 نفر شکایتی نداشتند و 14 نفر رد صلاحیت و 3 نفر نیز عدم احراز صلاحیت) است.

نباتی در ارتباط با این که آمار اولیه اعلام شده از سوی هیئت اجرایی برای ثبت‌نام 133 نفر بوده و اکنون 132 نفر اعلام شده است، گفت: یک نفر از ثبت‌نامی‌ها در همان لحظه ثبت‌نام انصراف خود را اعلام کرده فلذا در آمار اولیه به عنوان انصراف اعلام شده بود اما در آمار وزارت کشور ثبت‌نام نشده فرض شده است.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان تصریح کرد: با توجه به آمار ثبت‌نامی‌ها برای انتخابات مجلس نهم، بدون احتساب انصرافی‌ها، بیش از 80 درصد داوطلبان انتخابات تایید صلاحیت شده‌اند که بیش از میانگین کشوری است.

وی یادآور شد: با اتمام مرحله دوم رسیدگی به شکایات داوطلبان، نامزدهایی که در این مرحله صلاحیتشان تایید نشده تا 24 بهمن‌ماه فرصت دارند شکایت خود را مستقیماً به شورای نگهبان اعلام کنند و شورا در مدت هفت روز موظف به رسیدگی به اعتراض آنهاست.

نباتی خاطرنشان کرد: رسیدگی به این اعتراض تا اول اسفندماه انجام شده و سپس نتیجه قطعی و نهایی دوم اسفند به اطلاع داوطلبان رسیده و سوم اسفندماه نیز برای اطلاع عموم آگهی می‌شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول