اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به برکت انقلاب اسلامی صورت گرفت

افزایش 1200 درصدی مراکز فنی و حرفه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تعداد مراکز فنی و حرفه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با قبل از انقلاب یک‌هزار و 200 درصد افزایش یافته است.

افزایش 1200 درصدی مراکز فنی و حرفه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران ایاز آقایی ظهر امروز در جلسه شورای اداری مدیران مراکز فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در گچساران اظهار کرد: آموزش‌های مهارت فنی و حرفه‌ای به عنوان بنیانی برای توانمندسازی سرمایه‌های انسانی و تربیت نیروی انسانی مؤمن، متخصص و کارآفرین و متناسب با استعدادهای افراد و نیز بازار کار است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: آموزش های فنی و حرفه‌ای فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده کرده و کارایی و توانایی او را در انجام آن‌ها افزایش ‌می‌دهد.

آقایی تربیت نیروی انسانی کارآمد را که یکی از عوامل و پارامترهای عمده رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی هر جامعه عنوان کرد.

وی افزود: آموزش‌های فنی و حرفه ای یکی ازمؤثرترین راهکارهای تربیت کننده نیروی انسانی متخصص برای مشاغل و حرفه‌های مختلف است.

آقایی خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تا حد زیادی در هر یک از بخش‌های کشاورزی صنعت و خدمات، برای فراگیران اشتغال ایجاد کرده است.

* گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به روند تولید شتاب‌ می‌بخشد

این مقام مسئول در کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب‌دهی به فرایند تولید امری حیاتی است.

آقایی یادآور شد: سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و به طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلااستفاده مانده و یا به نحو اقتصادی و کارآمد مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای شاغل در راستای افزایش مهارت‌های کاری گفت: افزایش توانایی‌های دانش، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب‌تر کار در محدوده وظایف شغلی از اهداف مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

آقایی ابراز داشت: یکی از عوامل عمده رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی هر جامعه، تربیت نیروی انسانی کارآمد است.

* گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ضرورت جامعه است

مدیر کل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یکی از مؤسسات تربیت کننده نیروی انسانی متخصص است.

آقایی عنوان داشت: سطح معلومات و تجربیات فراگیران باید به گونه‌ای باشد که به راحتی بتوانند هماهنگ با رشته مهارتی خود جذب بازار کار شوند تا مشکل بیکاری کاهش چشمگیری پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه نیاز به گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مقایسه با آموزش‌های نظری بیش از پیش ضرورت دارد، تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید با نیازسنجی از بازار کار، مهارت و دانش علمی مورد نیاز دنیای کار را ارتقا دهد.

آقایی یکی از مهم‌ترین راه‌های اشتغال‌زایی اصولی و حل معضل بیکاری در جامعه را توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست و افزود: تغییر فرهنگ کار و ترویج مشاغل فنی و حرفه‌ای برای اشتغال جوانان مهم است.

وی یادآور شد: عدم سرمایه‌گذاری کافی در آموزش فنی و حرفه‌ای به معنی غفلت و فنای سرمایه‌های انسانی تلقی می‌شود.

آقایی با اشاره توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت‌های نهم و دهم به توسعه آموزش‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: قبل از انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد فقط یک صندوق کارآموزی با عنوان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در گچساران وجود داشت.

*مدیران در راستای توسعه امکانات فنی و حرفه‌ای تلاش کنند

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهکیلویه و بویراحمد بیان داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی هم اکنون 12 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت در راستای آموزش جوانان و متقاضیان در این استان فعالیت دارند.

آقایی با تشریح برخی از عملکردها و توانمندی‌های مراکز فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در آموزش افراد مختلف جامعه همکاری مسئولان را در راستای گسترش و فعالیت هرچه بهتر مراکز فنی و حرفه‌‌ای خواستار شد.

وی با قدردانی از فرماندار گچساران در همکاری با مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان از مدیران مراکز فنی‌ و حرفه‌ای خواست تا با ایجاد تعامل با مسئولان در تقویت تجهیزات و امکانات اموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول