اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام الله دهه فجر انجام شد

افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران جاجرم

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با ایام الله دهه مبارک فجر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران 9 دی شهرستان جاجرم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران جاجرم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی، فرماندار جاجرم در این آیین گفت: کلنگ زنی این پروژه در هفته دولت سال قبل انجام شد و اجرای این پروژه با شتاب و کیفیت مطلوبی همراه بود و اگر کمبود اعتبارات نبود امکان افتتاح این مرکز حتی در هفته دولت سال جاری نیز فراهم بود.

محمد ایمانپور اظهار داشت: افتتاح و گسترش زیرساخت‌های مهارت آموزی و فنی و حرفه‌ای ضروری است و از این به بعد کار شروع می‌شود و این همت مسئولان را می‌طلبد و مشخصاً نتیجه کار فنی و حرفه‌ای در دراز مدت در توسعه شهرستان موثر خواهد بود.

وی با توجه به ایفای وظایف همسری و مادری در کنار سهیم بودن بانوان در اقتصاد خانواده را از اولویت‌های ساخت این مرکز دانست و اظهار امیدواری کرد: تمام سعی و تلاش خود را در راستای تأمین اعتبار برای ایجاد خوابگاه شبانه روزی در شهرستان به کار خواهیم گرفت و ان‌شاء‌الله این مهم محقق خواهد شد.  

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی نیز در این آیین با اشاره به سیر زمانی کلنگ زنی تا افتتاح این مرکز گفت: زمان کلنگ زنی و ساخت این مرکز قریب به یک سال و چهار ماه به طول انجامید که در نوع خود بسیار حائز اهمیت است.

حسین بابایان اظهار داشت: پروژه‌ای که امروز شاهد افتتاح آن بودیم با مساحت سه هزار متر مربع شامل هفت کارگاه آموزشی در رشته‌های فناوری اطلاعات، برق، الکترونیک، صنایع غذایی، هنر، نقشه کشی و فرش و با زیر بنای آموزشی قریب به یک هزار و 200 متر مربع در دو طبقه ایجاد شده است.

وی افزود: این مرکز از حیث آماری سومین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران پس از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان‌های بجنورد و شیروان است و در واقع دهمین مرکز فعال در استان است.

بابایان تصریح کرد: علاوه بر این 10 مرکز، هفت پروژه ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان در دست اجرا داریم که با اتمام این پروژه‌ها تعداد مراکز فعال در استان به رقم 17 خواهد رسید.

وی اظهار داشت: ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه هدف نیست بلکه وسیله است و کار عمده ما بعد از ایجاد این مراکز شروع خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی مسائل عمده آموزش‌های مهارتی در استان را شامل عدم تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریس، عدم وجود چارت سازمانی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بر شمرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بعد از چند سال از ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌ها شاهد تحولاتی عمده در بنگاه‌های اقتصادی استان هستیم که متأثر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بوده است.

بابایان یادآور شد: از سال 84 تاکنون 24 پروژه ایجاد و توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان اجرایی شده است که با همت و تلاش و مساعدت مسئولان این مهم نائل آمده و این مسئولیت ما را در امر مهارت آموزی سنگین‌تر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای عدالت  اجتماعی ایجاد خوابگاه شبانه روزی شهرستان جاجرم همانند سابق مساعدت و همت فرمانداری این شهرستان را در تأمین اعتبار می‌طلبد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی، امام جمعه شهرستان فاروج و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان جاجرم در این آیین حضور داشتند.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول