اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان خبر داد

افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در اروندکنار

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان از افتتاح یک مرکز فنی ‌و حرفه‌ای در اروندکنار خبر داد.

افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در اروندکنار

ارژنگ کوه‌سرخ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اروندکنار همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور فرماندار ویژه آبادان و مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان خوزستان و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتبارات دولت هشتم و نهم به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اختصاص یافته‌است افزود: این مرکز در زمینی به مساحت 5 هزار و 120 مترمربع احداث شده‌است که محوطه سازی، فضای سبز، کارگاه‌ها، امور اداری، پست برق و همچنین سرویس بهداشتی از جمله مشخصات این مرکز است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان با اشاره به ظرفیت آموزشی این مرکز تصریح کرد: در این مرکز تعداد پنج کارگاه آموزشی با ظرفیت 16 نفر در هر شیفت به منظور ارائه آموزش‌های مختلف در رشته‌های خیاطی، حصیربافی، معرق‌کاری با ساقه گندم ویژه خواهران و دو حرفه ملوان عمومی کشتی‌های زیر 500 تن و موتوریست لنج ویژه برادران اجرا می‌شوند.

کوه‌سرخ با اشاره به رایگان بودن این آموزش‌ها گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فرصت مناسبی برای فراهم کردن زمینه‌ اشتغال جوانان منطقه و کمک به برطرف کردن مشکل بیکاری آنان است.

وی با بیان اینکه این مرکز چهارمین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان آبادان است خاطرنشان کرد: همچنین در راستای ارتقای سطح آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح شهرستان یک نمایشگاه مهارتی در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران با هدف تعمیق آموزش‌های مهارتی و ترویج روحیه مهارت‌آموزی افتتاح شده‌است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از 150 نمونه کار مهارت آموختگان در حرفه‌های پارچه‌سازی تزئینی، روبان‌دوزی، هویه‌کاری، کیف‌ دوزی، نماکاری روی سفال، گلیم‌بافی، زیلوبافی و سفره‌آرایی عقد در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

کوه‌سرخ در پایان با ابراز امیدواری از ادامه فعالیت‌های مفید در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان آبادان گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آبادان همواره عملکرد آموزشی خوبی را در سطح استان از خود به نمایش گذاشته و امیدواریم این فعالیت‌ها همچنان ادامه داشته و به ارتقای سطح آگاهی جوانان کمک کند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول