اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر

هنرستان فنی ‌و حرفه‌ای خاتم‌الانبیای زهک افتتاح شد

خبرگزاری فارس: فرماندار زهک گفت: به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر هنرستان فنی ‌و حرفه‌ای خاتم‌الانبیای زهک افتتاح شد.

هنرستان فنی ‌و حرفه‌ای خاتم‌الانبیای زهک افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی فرمانداری زهک، احمد دهمرده اظهار داشت: هنرستان فنی‌و‌حرفه‌ای خاتم‌الانبیا شهرستان زهک با زیربنای 3750 متر مربع و اعتبار 3 میلیارد و 37 میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این هنرستان شامل امکاناتی از جمله آزمایشگاه، سلف سرویس و کارگاه آموزشی است که با بهره‌برداری از آن 300 دانش‌آموز این شهرستان از امکانات آن بهره‌مند می‌شوند.

دهمرده بیان کرد: همچنین گردهمایی تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی در کانون اقبال لاهوری این شهرستان برگزار شد که در پایان از10  تولید کننده برتر تجلیل شد.

وی افتتاح مدرسه 14 کلاسه ملک حیدری با زیربنای یک‌هزار و 750 متر مربع و اعتبار 822 میلیون تومان را دیگر پروژه‌های افتتاح شده در زهک اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این مدرسه 400 دانش‌آموز این روستا و روستاهای اطراف از امکانات آن بهره‌مند خواهند شد،  همچنین کلنگ احداث خوابگاه و سلف سرویس مدرسه راهنمایی فروغ دانش زهک به زمین زده شد.

فرماندار زهک تصریح کرد: بهره‌برداری از مرغداری30 هزار قطعه‌ای در روستای بزی با اعتبار 270 میلیون تومان به نمایندگی از 10 طرح کشاورزی و دامپروری بود.

دهمرده خاطرنشان کرد: این مرغداری شامل دو سالن با ابعاد 15 در 60 متر است که با افتتاح آن برای 5 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده، ضمنا با بهره‌برداری از این 10 طرح نیز برای 30 نفر شغل ایجاد شده است.

وی بهره‌برداری از سه طرح برق‌رسانی شامل احداث هفت کیلومتر شبکه فشار ضعیف برای توسعه روستاهای برق دار در بیش از 70 روستای شهرستان زهک مثل عباس رستم، محمد شاهکرم و قلعه‌نو با اعتبار 140 میلیون تومان و احداث 5/3 کیلومتر شبکه فشار متوسط برای برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی روستاهای ملک حیدری، ملا قاسم، شریف قزاق، شهید نور زهی و تپه آزاد با اعتبار 70 میلیون تومان و نصب 15 دستگاه ترانس و تابلو توزیع برای افت ولتاژ در 15 روستا نظیر سامانی، پیری، محمد شاهک رم، موسی شهباز و ... با اعتبار 150 میلیون تومان را از دیگر طرح‌های شهرستان زهک اعلام کرد.

فرماندار زهک گفت: با بهره‌برداری از این سه طرح نیز برای 360 نفر شغل ایجاد شده و 3 هزار خانوار نیز از مزایای آن بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول