اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین روز از دهه فجر

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فاروج بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آیت‌الله نجفی فاروج در ششمین روز از دهه فجر با حضور استاندار خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید.

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فاروج بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، برای اجرای این طرح که بعد از ظهر امروز افتتاح شد 5 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

ساخت این مرکز در زمینی به مساحت 78 هزار و 102 مترمربع از سال 1385 شروع شده است.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی زیر بنای آموزشی این مرکز 360 مترمربع و دارای سه کارگاه و 70 متر سرایداری و 700 متر اداری و 75 متر نیز نگهبانی است.

حسین بابایان افزود: برای تجهیز این مرکز 2 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر دولت به استان تأمین شده است.

وی تصریح کرد:  کارفرمای این طرح اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوده و ظرفیت آموزشی تقریبی این مرکز 105 هزار نفر ساعت در سال است.

بابایان تعمیر کار موتورسیکلت، تراکتور و تیلر، نقشه‌برداری، نقشه‌کشی، برق صنعتی، تعمیر موبایل و صنایع بسته‌بندی و ... را از جمله رشته‌های آموزشی این مرکز عنوان کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی اجرای این پروژه را از برکات سفر دولت خواند و گفت: تا پایان سال 91 اداره کل فنی و حرفه‌ای استان از نظر فضای عمرانی و تجهیزات اشباع خواهد شد و در این مراکز به کارآفرینی توجه جدی شده و جوانان برای روش  و انگیزه کار کردن ترغیب می‌شوند.

همچنین طی مراسمی موزه گرمابه و تاریخ شهرستان فاروج با حضور استاندار خراسان شمالی افتتاح شد.

مساحت این موزه 700 مترمربع و زیربنای آن 330 مترمربع بوده که برای اجرای آن 2 هزار و 391 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

ساختمان اداره امور مالیاتی شهرستان فاروج از دیگر طرح‌هایی بود که در ششمین روز از دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

این ساختمان که به صورت ملکی توسط اداره کل امور مالیاتی خریداری شده دارای 250 مترمربع زمین و 320 مترمربع زیربنا بوده و برای آن یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

استاندار خراسان شمالی در این مراسم مالیات را یکی از راه‌های کاهش وابستگی به درآمد نفتی خواند و گفت: پرداخت مالیات موجب رونق کسب و کار می‌شود.

ابوطالب شفقت اضافه کرد: جهت‌گیری نظام و دولت در پایان برنامه پنجم در اداره کشور، کم کردن وابستگی نظام به نفت است از این رو برای تحقق این برنامه باید تلاش بیشتری شود.

جواد انوری مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی هم در این مراسم اظهار داشت: 80 تا 90 درصد هزینه‌های جاری در دنیا از طریق اخذ مالیات تأمین می‌شود و این آمار در استان تنها 30 تا 33 درصد است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول