اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

آمار تائید صلاحیت شدگان از مرز 3320 نفر گذشت

امروز پایان مهلت 20 روزه شورای نگهبان در بررسی شکایات نامزدهای انتخابات

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای نگهبان گفت: با توجه به اینکه امروز (جمعه) آخرین روز مهلت رسیدگی به شکایات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است آمار تایید صلاحیت‌ شدگان از تعداد کنونی نیز فراتر می رود.

امروز پایان مهلت 20 روزه شورای نگهبان در بررسی شکایات نامزدهای انتخابات

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مطابق تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در صورتی که نظر هیأت مرکزی نظارت مبنی بر رد صلاحیت داوطلبانی باشد که صلاحیت آنان مورد تأیید هیأت اجرائی مرکز حوزه انتخابیه قرار گرفته است، داوطلبان می توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان تسلیم نمایند. شورای نگهبان 20 روز پس از اظهار نظر هیأت مرکزی نظارت نظر قطعی و نهایی خود را درخصوص تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان به وزارت کشور اعلام خواهد کرد.

 

بر پایه این گزارش، زمان آغاز مهلت 20 روزه دریافت شکایات و رسیدگی به صلاحیت ها در شورای نگهبان دوم بهمن بود که امروز ۲۱ بهمن پایان می پذیرد و شورای نگهبان نتایج نهایی بررسی‌ها را به وزارت کشور اعلام می‌ کند تا توسط وزارت کشور به فرمانداری‌ها جهت ابلاغ به نامزدها ارسال شود.

 

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که تا دیروز(پنج شنبه) بیستم بهمن مجموعا صلاحیت بیش از 3 هزار و 320 نفر از نامزدها تایید شده‌ است.

 

سخنگوی شورای نگهبان گفت: با توجه به اینکه امروز جمعه آخرین روز مهلت رسیدگی به شکایات نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است آمار تایید صلاحیت‌ شدگان از این تعداد نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

بنا به گفته وی، با توجه به آمار ثبت‌نامی‌ها برای انتخابات مجلس نهم بیش از ۶۸ درصد ثبت‌نام‌کنندگان تایید صلاحیت شده‌اند.

 

به گزارش فارس آن دسته از نامزدهای انتخابات مجلس که صلاحیت آنها توسط هیئت های اجرایی و نظارت تائید شده بود، اما در مرحله بررسی در شورای نگهبان صلاحیت آنها تایید و یا احراز نشد،‌از پایان زمان مهلت فعلی رسیدگی به شکایات به مدت سه روز فرصت دارند شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند و شورا در مدت هفت روز موظف به رسیدگی به اعتراض آنها است.

 

دوم اسفندماه زمان قطعی اعلام  نهایی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول