اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت گمرک استان قزوین خبر داد

رشد 162 درصدی کشف مشروبات الکلی قاچاق استان قزوین

خبرگزاری فارس: معاونت گمرک استان قزوین گفت: در 10 ماه سال 89 در استان 71 هزار و 816 بطری مشروبات الکلی کشف شد که در سال جاری با 162 درصد افزایش به 108 هزار و 448 بطری رسیده است.

رشد 162 درصدی کشف مشروبات الکلی قاچاق استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قربانعلی محمدی صبح امروز در نشست خبری که با جمعی از اصحاب رسانه استان در گمرک قزوین برگزار شد با بیان اینکه در سال جاری بیش از 108 هزار و 448 بطری مشروبات الکلی قاچاق کشف شده است، اظهار کرد: سیاست‌های کلی گمرک استان به سمتی است که بتواند در مقابل هر نوع قاچاق کالا اعم از خوراک، پوشاک و مشروبات الکلی ایستادگی کند و از ورود هر نوع کالای قاچاق به استان جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه گمرک استان در سال جاری در تلاش بوده است تا با کشف پرونده‌های سنگین قاچاق برخی از مشکلات استان را برطرف کند، بیان کرد: تمام تلاش ما به سمتی است که بتوانیم از ورود کالای قاچاق به خصوص کالاهای قاچاق با جرایم سنگین‌تر مانند مشروبات الکلی به استان جلوگیری کنیم.

معاونت گمرک استان قزوین با اشاره به افزایش 162 درصدی مشروبات قاچاق کشف شده در قزوین خاطرنشان کرد: مشروبات الکی و پوشاک به ترتیب، فراوان‌ترین کالاهای قاچاق کشف شده در استان هستند.

محمدی در ادامه این نشست با اشاره به کشفیات قاچاق گمرک استان در سال جاری اذعان کرد: در 10 ماه سال جاری بیش از 246 فقره کالای قاچاق به ارزش 7 میلیارد و 200 میلیون تومان کشف شده است که نسبت به سال گذشته از کاهش تعداد و افزایش ارزش برخوردار است.

وی این موضوع را نشان از توجه بیشتر گمرک به کالاهای قاچاق با ارزش‌های بالاتر دانست و گفت: در 10 ماه مشابه سال گذشته بیش از 400 فقره کالای قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 900 میلیون تومان کشف شده است.

وی در ادامه این نشست از بسته‌های پستی گمرکی در این اداره‌کل خبر داد و بیان کرد: در 10 ماه سال جاری بیش از 428 بسته با ارزش 236 میلیون ریال از استان صادر شده است و این در حالی است که در همان مدت بیش از 10 هزار و 87 بسته به ارزش 445 میلیون ریال به استان وارد شده است.

معاونت گمرک استان قزوین در بخش پایانی سخنان خود اعتماد، دقت، صحت و سرعت را شاخصه اصلی ارسال و دریافت بسته‌های پستی گمرکی برشمرد و بیان کرد: گمرک استان قزوین با استفاده از نیروهای آموزش دیده و توجه به نیازهای مردم تلاش خود را بر استفاده هر چه بهتر از امکانات قرار داده است.

محمدی با اشاره به تحریم‌های اخیر استکبار بر علیه کشورمان گفت: نمی‌توان گفت که تحریم‌ها تأثیری بر واردات و صادرات ما نداشته است اما تأثیری که دشمن با هدف آن دست به این تحریم‌ها زده است بی‌نتیجه مانده، چراکه رسیدن به خودکفایی بخشی از تأثیرات مثبت این تحریم‌ها بوده است.

وی کاهش واردات مواد اولیه در استان را بسیار خوشحال‌کننده دانست و تصریح کرد: رسیدن به جایی که مواد اولیه محصولات را خودمان تولید کنیم، نشان از کیفیت برتر در تولید محصولات است، محصولی که کاملا ایرانی و داخلی است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول