اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات فارس:

صادرات گمرکات فارس به 132 میلیون دلار رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: میزان صادرات گمرکات فارس در 10 ماهه گذشته سال جاری به 132 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این رقم به 32 درصد افزایش یافته است.

صادرات گمرکات فارس به 132 میلیون دلار رسید

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سکینه سیاحی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین صادرات شامل شیرین بیان، مواد غذایی، خرمای خشک، مصنوعات فلزی، کالای صنعتی، فرش دست‌بافت، کاشی و سرامیک بوده است.

سیاحی خاطرنشان کرد: کالاهای صادراتی به امارات متحده عربی، پاکستان، قطر، ترکیه و اندونزی حمل شده است.

وی تصریح کرد: در 10 ماه گذشته سال جاری نیز 188 میلیون دلار کالا به استان فارس وارد شده  که نسبت به سال گذشته از نظر ارزشی 281 درصد و وزنی 430 درصد بوده است.

مدیرکل گمرکات استان فارس اضافه کرد: بیشترین واردات از نظر ارزشی 81 میلیون دلار و 37میلیون دلار از آلمان و چین به استان فارس وارد شده است.

سیاحی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مجوز ورود طلا، چای، مواد کانی، لوازم پتروشیمی، کامپیوتر، دوربین عکاسی و مداربسته، اسباب بازی، فرش، چسب، لاستیک، شیرآلات بهداشتی صادر شده است.

وی از نصب دستگاه گیت ویل برای جلوگیری از ورود و خروج طلای قاچاق به استان فارس خبر داد و گفت: گمرکات استان فارس اقدام  مناسبی برای جلوگیری از طلا و ارز قاچاق انجام داده است.

مدیرکل گمرکات استان فارس بیان داشت: گمرکات استان فارس با اجرای طرح نوین و با استفاده از شیوه‌های نوین مدیریت، به کارگیری نیروی انسانی متخصص، فناوری نوین و شفاف‌سازی قوانین و مقررات به استقبال این طرح رفته است.

سیاحی با تاکید بر اینکه شعار جهانی گمرک در سال جاری، «مرزها جدا کننده و گمرک پیوند دهنده» است، افزود: با تلاش‌های انجام شده ساختمان اداره گمرک شیراز، لار و لامرد در سال 92 و دفتر گمرک شیراز واقع در شهرک صنعتی در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. ‌

وی بیان داشت:  در 10 ماهه سال جاری به ارزش 6 میلیون و 258 هزار دلار کالا و به وزن 560 تن از مرز هوایی شیراز صادر شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول