اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی خبر داد

کشف یک میلیون بطری مشروبات الکلی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: 9 ماه سال جاری یک میلیون و 850 هزار بطری مشروبات الکلی در آذربایجان غربی کشف شده است.

کشف یک میلیون بطری مشروبات الکلی در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه عیسی قنبری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن شماره دو استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: میزان کشف مشروبات الکلی در 9 ماه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش یافته است.
وی در ادامه با اشاره به آمار سایر کالاها و مواد سوختی کشف شده در استان در این مدت، تصریح کرد: در سال جاری 3 هزار و 608 عملیات کشف و کنترل قاچاق در استان انجام گرفته است.
این مسئول با اشاره به متهمان دستگیر شده در این زمینه، افزود: 4 هزار و 170 نفر متهم دستگیر شده‌اند.
قنبری با اشاره به کشف 3 میلیون و 300 هزار پاکت اجناس دخانی، 197 هزار متر پارچه، 38 هزار و 856 کیلوگرم البسه، روسری و جوراب قاچاق در استان، خاطر نشان کرد: در این مدت 177 هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی در استان کشف شده است که در این راستا شاهد کاهش 66 درصدی کشفیات هستیم.
وی با بیان اینکه 5 هزار و 748 دستگاه انواع لوازم خانگی قاچاق در استان کشف شده است، اعلام کرد: علاوه بر این 3 هزار و 594 دستگاه لوازم صوتی و تصویری، 10 میلیون و 326 هزار لیتر مواد نفتی و سوختی، 62 هزار و 331 دستگاه انواع تجهیزات گیرنده ماهواره و 2 میلیون و 463 هزار و 933 قلم دارو در استان کشف شده است.
این مسئول ارزش ریالی کل کالاهای قاچاق کشف شده در استان را 700 میلیارد ریال اعلام کرد.
قنبری از انهدام 31 باند قاچاق در استان خبر داد و گفت: 306 انبار دپوی کالاهای قاچاق نیز در استان کشف شده است.

* مرزنشینان آذربایجان غربی وارد تجارت مرزی می‌شوند
معاون امنیتی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده و عزم استانی و ملی در بین دستگاه‌های اجرایی و ذیربط در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان هستیم.
قنبری با بیان اینکه در گذشته سرمایه‌گذاری در مرزهای استان کم بود  و بر این اساس مرزهای استان دچار فقر اقتصادی هستند، گفت: در این راستا مرزنشینان را وارد تجارت مرزی کرده‌ایم به طوری‌که سرپرست خانوارهایی که در  عمق 20 کیلومتری نقاط صفر مرزی زندگی می‌کنند می‌توانند هر دو ماه یکبار کالاهایی را به ارزش یک میلیون و 500 هزار تومان با تخفیف و معافیت در تعرفه‌های گمرکی وارد کشور کنند.
وی با بیان اینکه در این راستا برای ارزاق عمومی تعرفه گمرکی صفر محاسبه می‌شود، اظهار داشت: در ارزاق غیر عمومی و سایر کالاها نیز معافیت گمرکی به میزان 50 درصد برای این مرزنشین‌ها محاسبه می‌شود.
این مسئول زمان اجرای این طرح را ابتدای سال 91 اعلام کرد.

* اجرای طرح جامع امنیت پایدار در مرزها
معاون امنیتی استاندار آذربایجان غربی در ادامه اظهار داشت: طرح جامع امنیت پایدار به منظور ایجاد امنیتی پایدار در مرزهای استان از ابتدای سال جاری در حال اجرا است و علاوه بر این حریم امنیتی مرزها نیز با نصب علائم فیزیکی در دستور کار مرزبانی استان قرار دارد.
قنبری با بیان اینکه این طرح در سال گذشته به تصویب رسیده است، گفت: در سطح کشور 110 میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده است که بخشی از این مبلغ به استان آذربایجان غربی تخصیص خواهد یافت.
وی اعلام کرد: بر این اساس تجهیز و کنترل الکترونیکی مد نظر قرار دارد و مبادی رسمی مورد کنترل الکترونیکی قرار خواهند گرفت.
این مسئول افزود: در استان آذربایجان غربی گمرک بازرگان، تمرچین و سرو در اولویت تجهیز و کنترل الکترونیکی قرار دارند .
قنبری تصویب سند راهبردی پنج ساله، تصویب مدیریت واحد در ورود کالا با نظارت ستاد مرکزی و گمرکات، الکترونیکی کردن اسناد ورود و خروج کالا، بهینه‌سازی سامانه عرضه مواد سوختی، کنترل ثبت سفارش و بهبود معیشتی مرزنشینان را از اقدامات انجام گرفته کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اعلام کرد.
انتهای پیام/غ10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول