اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات کردستان خبر داد

صدور 655 هزار تن کالا از گمرکات به خارج کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان کردستان از صدور 653 هزار و 200 تن کالا از گمرکات استان به خارج از کشور خبر داد.

صدور 655 هزار تن کالا از گمرکات به خارج کشور

محمد شهبازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از سنندج اظهار داشت: این میزان کالای صادر شده از طریق گمرک سنندج، باشماق مریوان، گمرک سیرانبند بانه و بازارچه سیف سقز در سال‌جاری تاکنون انجام شده است.

وی با اشاره به ارزش دلاری کالاهای صادر شده بیان داشت: ارزش دلاری این کالاها 532 میلیون و 130 هزار و 282 دلار بوده که بیشترین رقم آن مربوط به گمرک باشماق مریوان با 460 میلیون و 111 هزار و 255 دلار است.

وی همچنین به تعداد اظهارنامه‌های کالاهای صادراتی به خارج از کشور اشاره و این تعداد را نیز 18 هزار و 84 مورد ذکر کرد.

مدیرکل گمرکات استان کردستان ادامه داد: یک‌هزار و 841 مورد از این تعداد اظهارنامه مربوط به گمرک بانه، 15 هزار و 605 مورد مربوط به گمرک باشماق، 259 مورد مربوط به گمرک سنندج و 379 مورد نیز مربوط به بازارچه سیف سقز است.

* واردات 17 هزار و 602 تن کالا به داخل کشور

شهبازی از واردات 17 هزار و 602 تن کالا از مرزهای استان کردستان به داخل کشور خبر داد و گفت: این میزان کالای وارداتی نیز از طریق بازارچه‌های سیرانبند بانه، سیف سقز و گمرکات سنندج و باشماق وارد کشور شده است.

وی تصریح کرد: ارزش دلاری کالاهای وارداتی نیز 19 میلیون و 778 هزار و 267 دلار بوده است.

وی همچنین به اظهارنامه‌ کالاهای وارداتی پرداخت و گفت: در سال‌جاری تاکنون 352 مورد اظهارنامه مربوط به کالاهای وارداتی انجام شده که 210 مورد آن مربوط به گمرک سنندج است.

* تشکیل 1579 فقره پرونده قاچاق کالا در گمرکات کردستان

مدیرکل گمرکات استان کردستان در سخنان خود از تشکیل یک‌هزار و 579 فقره پرونده قاچاق کالا در گمرکات استان خبر داد و گفت: از این یک‌هزار و 87 فقره در گمرک سنندج، 213 مورد در گمرک بانه و 279 مورد نیز در گمرک باشماق تشکیل شده است.

شهبازی به ارزش دلاری این پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: ارزش دلاری این کالاها هفت میلیون و هفت‌هزار و 160 دلار بوده که در طول 10 ماه نخست سال‌جاری تشکیل شده است.

وی با اشاره به امانت پستی انجام شده از سوی گمرکات کردستان بیان داشت: گمرکات استان در این راستا امسال اقدام به ورود یک‌هزار و 783 بسته امانت پستی به ارزش 96 هزار و 295 دلار با وزن 128 هزار کیلو کرده است.

وی از خروج بسته‌های امانات پستی از شهرستان سنندج به خارج از کشور خبر داد و گفت: این بسته‌ها نیز یک‌هزار و 486 مورد به وزن 45 هزار و 748 مورد بوده که ارزش دلاری آن نیز 51 هزار و 432 دلار است.

* تقدیر وزیر اقتصاد و دارایی از گمرکات کردستان

مدیرکل گمرکات استان کردستان با اشاره به تقدیر وزیر امور اقتصاد و دارایی از مدیریت گمرکات استان بیان داشت: در سمینار روز جهانی گمرک که در تهران برگزار شد، سید شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد با اهدای لوح تقدیر از مدیریت گمرکات کردستان تقدیر کرد.

شهبازی ادامه داد: این اقدام در راستای مدیریت مطلوب گمرکات استان از مرزها بوده که نخستین بار مدیریت مرزها از سوی استاندار کردستان به گمرکات استان واگذار شده است.

وی اضافه کرد: در نتیجه این اقدام شاهد رشد 34 درصدی صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی استان به خارج از کشور بودیم که این امر منجر به تقدیر وزارت دارایی از این مدیریت شد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول