اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات گیلان خبر داد

راه‌اندازی سامانه جامع قضایی در گمرکات گیلان

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات گیلان از راه‌اندازی سامانه جامع قضایی در گمرکات استان تا پایان سال جاری خبر داد.

راه‌اندازی سامانه جامع قضایی در گمرکات گیلان

محمد بهبودآهنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به برنامه‌های گمرک استان اظهار داشت: در دو ماه پایانی سال جاری طراحی و راه‌اندازی سامانه کنترل درب‌های گمرکی در گمرک حسن‌رود و تجهیز سخت‌افزاری گمرکات استان انجام می‌شود.

وی ارتقای سامانه‌های کنترل درب‌های گمرکی، اتوماسیون اداری و بازبینی را از دیگر برنامه‌های گمرکات استان در سال جاری عنوان کرد.

این مسئول بیان کرد: اجرای سیستم مدیریت امنیت اطلاعات و راه‌اندازی سامانه جامع قضایی در گمرکات استان از جمله برنامه‌های ما در سال جاری است.

وی درباره فناوری و اطلاعات گمرکات استان اذعان کرد: امسال سامانه اداری و مالی در اداره کل گمرک انزلی و اداره کل گمرک آستارا اجرا شده است.

بهبودآهنی اجرای پروژه فیبرنوری اختصاصی گمرکات استان برای ارتباط با گمرک ایران در اداره کل گمرک انزلی و آستارا را از دیگر اقدام‌های گمرکات برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت در نمایشگاه فناوری اطلاعات استان و کسب غرفه برتر در بین دستگاه‌های دولتی و راه‌اندازی سامانه کنترل انبار اختصاصی از جمله اقدام‌هایی بود که در سال جاری در گمرکات استان انجام شده است.

مدیر کل گمرک انزلی با اشاره به پیشینه این گمرک اظهار داشت: سابقه گمرک انزلی به دوران حکومت صفویه می‌رسد و در طول تاریخ به عنوان دروازه ورود ایران به اروپا از طریق دریای مازندران و شاهرگ کریدور شمال به جنوب شناخته می‌شد.

وی اوج فعالیت گمرک انزلی را اوایل قرن سیزدهم هجری ذکر و اذعان کرد: در این زمان میزان تردد کشتی‌ها و مسافران بین ایران، روسیه و اروپا افزایش یافته بود.

بهبودآهنی ایجاد گمرک آستارا را نیز از اوایل دوره قاجار به صورت دولتی بیان کرد و یادآور شد: گمرک آستارا در سال 1317 دارای سه دفتر تابعه شامل حسن خانلو، بیله‌سوار و گری بود و با آغاز جنگ جهانی دوم این گمرک از سال 1320 تعطیل شد.

به گفته وی گمرک آستارا در سال 1328 به عنوان یک اداره مستقل با مدیریت اداره مرکزی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1336 تابع اداره کل گمرک بود و در سال 1350 گمرک آستارا به عنوان دفتر گمرکی با هفت پست سازمانی فعالیت کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: گمرک آستارا در تشکیلات سال 1379 سازمان گمرک، به صورت اداره کل ایجاد شد و ساختمان قدیمی گمرک آستارا حدود 100 سال قدمت دارد و در دو طبقه دارای معماری بسیار زیباست.

وی دیگر گمرکات گیلان را شامل گمرک منطقه آزاد حسن‌رود، گمرک امانات پستی رشت، گمرک فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت و گمرک امانات پستی انزلی عنوان کرد.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول