اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فدراسیون قایقرانی خبر داد

پرداخت بدهی فدراسیون قایقرانی به گمرک

خبرگزاری فارس:دبیر فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه 56 فروند قایق‌ توقیف‌شده مهرماه سال جاری در گمرک کشور متعلق به این فدراسیون نیست، گفت: بدهی فدراسیون قایقرانی به گمرک پرداخت شده است.

پرداخت بدهی فدراسیون قایقرانی به گمرک

علیرضا سهرابیان در حاشیه سفر به استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج در رابطه با توقیف 56 فروند قایق توقیف‌شده در گمرک کشور، اظهار داشت: این قایق‌ها متعلق به شرکت پلنسکس است که برای برگزاری مسابقات آسیایی و کسب سهمیه المپیک که در کشور برگزار شد در اختیار کشور‌های شرکت‌کننده قرار گرفت.

به گفته وی، گمرک برای خروج این قایق‌ها از کشور ضمانت خواسته بود که این ضمانت‌نامه با هماهنگی ذیحسابی وزارت ورزش و ذیحسابی فدراسیون قایقرانی در اختیار گمرک کشور قرار گرفته بود.

دبیر فدراسیون قایقرانی کشور در ادامه افزود: ما تمامی مسائل گمرکی را برای ورود این قایق‌ها به کشور رعایت کردیم، اما در زمان خروج این قایق‌ها از کشور گمرک به خاطر بدهی گذشته فدراسیون قایقرانی و احتمال اینکه قایق‌های مذکور متعلق به فدراسیون است، آنها را توقیف کرد.

به گفته سهرابیان توقیف این قایق‌ها موجب شد، تا چندین بار فدراسیون جهانی قایقرانی خواستار برگشت قایق‌های مذکور به شرکت نامبرده شود و در این میان مشکلات متعددی به وجود آمد.

سهرابیان با بیان اینکه مبلغ بدهی فدراسیون 28 میلیون تومان بود، افزود: این مبلغ بدهی توسط فدراسیون و همکاری وزارت ورزش طبق یک فقره چک به گمرک پرداخت شده و شرکت پلنسکس می‌تواند این قایق‌ها را برگشت دهد.

وی با تکذیب اینکه 56 فروند قایق توقیفی در گمرک متعلق به فدراسیون قایقرانی کشور نیست، اعلام کرد: توقیف این قایق‌ها در گمرک فقط موجب شد تا ما بدهی خود را به این اداره پرداخت کنیم.

دبیر فدراسیون از خرید تعداد زیادی قایق خبر داد و گفت: تاکنون این قایق‌ها در بیرون از کشور بودند، اما با پرداخت بدهی گمرک به‌زودی آنها را وارد کشور خواهیم کرد.

استعدادیابی قایقرانی در پایگاه‌های کشور

سهرابیان در ادامه به برنامه‌های این فدراسیون برای توسعه قایقرانی در کشور اشاره کرد و افزود: فدراسیون از زیربنا برای توسعه این رشته فعالیت خود یعنی استعدادیابی در پایگاه‌های سطح کشور را شروع کرده است.

به گفته وی، برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در کشور به صورت هر سه ماه یک بار، بکارگیری مربی تحصیل‌کرده و خارجی صلاحیت‌دار، از دیگر برنامه‌های فدراسیون قایقرانی کشور است.

دبیر فدراسیون قایقرانی خاطر نشان کرد: با ورود تجهیزات خریداری شده این فدراسیون در کشور تغییرات مثبتی می‌یابد.

وی با اشاره به فعالیت 28 استان سطح کشور در رشته قایقرانی، بیان داشت: در حال حاضر این فدراسیون بیشتر در رشته‌های آب‌های آرام، کانا، کایا، کاناتویی، روینگ، اسلالوم، کالاکولوم، سلینگ و بادبانی فعالیت دارد.

کسب دو سهمیه المپیک قایقرانان کشور

سهرابیان به کسب دو سهمیه المپیک اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار 2 ورزشکار کشور موفق به کسب جواز حضور در مسابقات المپیک شدند که امیدواریم نتیجه خوبی در پیش داشته باشد و موجب خوشحالی مردم شود.

دبیر فدراسیون قایقرانی به حضور قایقرانان لوینگ‌کار کشور در مسابقات کره جنوبی اشاره کرد و گفت: این دوره مسابقات به منظور کسب سهمیه المپیک روینگ هفته اول اردیبهشت‌ماه سال آینده در کره‌ جنوبی برگزار می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: ورزشکاران بتوانند در این دوره مسابقات چند سهمیه المپیک را کسب کنند که قطعا خواهیم توانست چند سهمیه روینگ را داشته باشیم.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول