اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل گمرک ایران خبر داد

کاهش 20 درصدی زمان انجام تشریفات گمرکی در سال جاری

خبرگزاری فارس: رئیس کل گمرک ایران گفت: ظرف ده ماه گذشته، زمان انجام تشریفات گمرکی و هزینه آن را کاهش دادیم و 20 درصد زمان انجام تشریفات گمرکی کاهش یافته است.

کاهش 20 درصدی زمان انجام تشریفات گمرکی در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس معمار‌نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی چهار پروژه زیرساختی گمرکات استان قم که در محل این اداره‌کل واقع در کیلومتر 5 جاده قدیم تهران برگزار شد، اظهار داشت: در دو سال گذشته با قرار گرفتن گمرک به عنوان یکی از محورهای طرح تحول اقتصادی،تحولاتی در این عرصه شکل گرفت.

وی ادامه داد: با حمایت‌های دولت و مجلس در تصویب قانون جدید امور گمرکی تحولات به نتیجه رسید.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به دستاوردهایی که ظرف یک سال گذشته در گمرک صورت گرفت، ابراز داشت:تصویب قانون جدید امور گمرکی پس از 40 سال نخستین و مهمترین دستاوردهای یک ساله گمرک بود که در حدود دو ماه گذشته اجرایی شده است و به دنبال آن هستیم که آیین‌نامه‌های آن را نیز عملیاتی کنیم.

معمار نژاد تصریح کرد: کارکنان گمرک به دلیل اینکه در مرزها مستقر هستند، به عنوان سربازان خط مقدم جبهه جهاد اقتصادی بوده و طبق قانون دیده‌بان اقتصادی کشور هستند.

وی عنوان داشت: ظرف ده ماه گذشته، زمان انجام تشریفات گمرکی و هزینه آن را کاهش دادیم و 20 درصد زمان انجام تشریفات گمرکی کاهش یافته است.

رئیس کل گمرک ایران ابراز داشت: در حال حاضر کار تشریفات گمرکی در کشور در مسیر سبز به طور متوسط پنج ساعت زمان می‌برد، در مسیر زرد که به اسناد و مدارک بیشتری نیاز دارد، 25 ساعت زمان و در مسیر قرمز که نیاز به بازدید فیزیکی از محموله دارد، 30 ساعت زمان نیاز است که نسبت به استانداردهای بین‌المللی عقب نیستیم.

معمار نژاد خاطرنشان کرد: از کل 32 روزی که برای واردات و 25 روزی که برای صادرات زمان می‌برد طبق معیارهای بین‌المللی تشریفات گمرکی تنها دو روز را به خود اختصاص می‌دهد و مابقی به آماده‌سازی اسناد، حمل و نقل، تخلیه و بارگیری در بنادر مرتبط است.

** منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نخستین بندر خشک کشور می‌شود

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان قم که در شاهراه ارتباطی کشور قرار گرفته است، افزود: با مسیر جدیدی که از سمت گرمسار ایجاد شده است، شرق و غرب و شمال و جنوب کشور را به یکدیگر پیوند داده است و می‌‌تواند محیط مناسبی برای استفاده از این ظرفیت برای انجام امور گمرکی فراهم ساخت.

رئیس کل گمرک ایران ابراز داشت: نزدیکی قم به بازارهای مصرف مانند تهران و اصفهان می‌تواند مورد استفاده بهتر قرار گیرد.

معمار نژاد عنوان کرد: به منظور سبک‌سازی کار در تهران، حمل و نقل،تخلیه و بارگیری به قم انتقال داده می‌شود و این جز برنامه‌های در دست اقدام است.

وی با اشاره به وجود منطقه اقتصادی سلفچگان که به عنوان قطب اقتصادی شناخته شده است، گفت: کالاها از خارج از کشور به مقصد منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بارگیری می‌شوند، امکانات موجود در آنجا می‌تواند به عنوان یک بندر خشک مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول