اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی استان اردبیل:

امسال 87 پروژه مدرسه‌سازی در اردبیل تکمیل و راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 67 واحد آموزشی نیمه‌تمام و یا آغاز شده در سال‌جاری تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

امسال 87 پروژه مدرسه‌سازی در اردبیل تکمیل و راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاور وحدتی‌پور عصر امروز در مراسم افتتاح چندین طرح آموزشی و پرورشی در شهرستان خلخال اظهار داشت: این واحدها در قالب 280 کلاس درس تقدیم نسل‌های آینده و ادارات آموزش و پرورش شهرهای مختلف شده تا از این فضاها برای پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی استفاده کنند.

وی مدرسه‌سازی با کمک خیرین و اعتبارات دولتی را از جمله دستاوردهای شایسته انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر اعلام کرد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی و دولت خدمتگزار در شش سال اخیر بخش عمده‌ای از فضاهای آموزشی فرسوده و کهنه و مورد نیاز در شهرهای مختلف تکمیل، بهسازی و به بهره‌برداری رسیده تا بخش عمده‌ای از دغدغه‌های کمبود فضاهای آموزشی برطرف شود.

وحدتی‌پور به اقدام مناسب دولت خدمتگزار در تخصیص اعتبار ویژه با عنوان تخریب و بازسازی مدارس فرسوده تصریح کرد: بهینه‌سازی فضاهای آموزشی مهم‌ترین راهکار و سیاستی است که تاکنون به شایستگی انجام شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: برای ایجاد فضای آموزشی در خور و شایسته بالغ بر 14 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و همچنان پروژه‌های اجرایی از محل تخریب و بازسازی ادامه دارد.

وی با اعلام این‌که در ایام دهه فجر 30 پروژه مدرسه‌سازی و زیر مجموعه‌های آموزشی و پرورشی از قبیل سالن ورزشی، استخر، نمازخانه، فضاهای آزمایشگاهی و کارگاهی در هنرستان‌ها ادامه دارد، اضافه کرد: به میمنت سالگرد پیروزی انقلاب در زیربنای 15 هزار متر مربع 30 واحد آموزشی در قالب 100 کلاس درس و همچنین کارگاه‌های آموزشی و سالن ورزشی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده یا ظرف روزهای آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش فارس، مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل همچنین از افتتاح چندین پروژه شبانه‌روزی در شهرهای مختلف خبر داد و گفت: ‌در شهرستان خلخال به میمنت دهه فجر با حمایت خیرین و نیکوکاران مدرسه سه کلاسه پیش ساخته ترزنق با 560 میلیون ریال، آسفالت محوطه مدارس شهرستان خلخال با 300 میلیون ریال، احداث خوابگاه و سالن غذاخوری خورش‌رستم با چهار هزار و 25 میلیون ریال، مدرسه شبانه‌روزی شاهرود و مدرسه فرهاد رفیعی هشتجین افتتاح و در کنار آن مکتب‌الزهرای هشتجین نیز تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی ادامه داد: به همین مناسبت شاهد راه‌اندازی مدرسه پنج کلاسه حضرت معصومه (س) در جعفرآباد می‌باشیم که این پروژه با زیربنای 400 متر مربع و صرف اعتبار 68 میلیون تومان از محل اعتبارات مقاوم‌سازی شده به بهره‌برداری می‌رسد.

وحدتی‌پور همچنین از کلنگ‌زنی مدرسه 10 کلاسه با زیربنای یک هزار و 600 متر مربع و تخصیص 700 میلیون تومان اعتبار در این شهر خبر داد.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول