اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد:

مشارکت 155 میلیارد تومانی خیرین در امر مدرسه‌سازی اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: در یک دهه گذشته با همت و مشارکت خیرین و افراد نیک‌اندیش با سرمایه‌‌گذاری 155 میلیارد تومان 320 مدرسه احداث و در اختیار دانش‌آموزان و نسل آینده قرار گرفته است.

مشارکت 155 میلیارد تومانی خیرین در امر مدرسه‌سازی اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در مراسم نواخته شدن زنگ شوراها در مدرسه مفتح اردبیل اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران حاکمیت مشارکتی و نظام شورایی را در سطح بسیار ایده‌آل و برجسته در قضاوت منظر جهانی گذاشته تا دنیا بفهمد که این نظام، نظام مشارکتی و شورایی است.
وی با اعلام اینکه در 33 سال گذشته بر اساس همین الگو و تفکر مردمی و مشارکتی آحاد جامعه در زمینه‌های مختلف حاضر شده‌اند، افزود: ما حوادث تلخ و شیرین بسیاری را همچون دوران دفاع مقدس، ‌ایام سازندگی و پیشرفت‌های علمی و تلاش‌های مستمر حوزه‌های مختلف پست سر گذاشتیم که همه آنها نشانگر اهمیت قائل شدن به اراده و عزم آحاد امت اسلامی در پیشبرد امور و تحقق اهداف است.
فرماندار اردبیل همه این پیشرفت‌ها را خاری در چشم دشمنان توصیف کرد و گفت: ما مصداق و نمونه‌ای از این حرکت جمعی را در نظام آموزش و پرورش با شکل‌گیری شوراها مشاهده می‌کنیم که تصمیمات این شورا به عنوان ابزار قانونمند در مسیر رشد و بالندگی نظام تعلیم و تربیت است.
اکبری با بیان اینکه نمونه و مصداق این تلاش و همت جمعی را در عمران و آبادانی رو به رشد نظام تعلیم و تربیت به ویژه دولت نهم و دهم مشاهده می‌کنیم، افزود:‌ به غیر از اعتبارات دولتی فصل آموزش و پرورش برای ساخت و ساز مدارس در 10 سال گذشته با همت خیرین 320 مدرسه در قالب یک‌هزار و 348 کلاس درس با سرمایه‌گذاری 155 میلیارد تومان اجرایی شده و تقدیم نسل آینده شده است.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اردبیل به شکل‌گیری مدارس هیئت امنایی اشاره کرد و یادآور شد: راه‌اندازی این مدارس اسباب مشارکت اولیا و افراد دلسوز به حوزه تعلیم و تربیت را فراهم کرده تا بتوانند کمک‌کار آموزش و پرورش در به ظهور رساندن استعدادهای جوانان و نوجوانان باشند.
این مسئول خاطرنشان کرد:‌ در یک امر خداپسندانه به همت دست‌ها و نیت‌های پاک و شایسته بالغ بر یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان در جهت مساعدت به دانش‌آموزان مستمند اما به معنای حقیقی مستعد اختصاص یافته تا با دستگیری از آنها زمینه تحصیل راحت و آسان دانش‌آموزان کم‌توان مالی اما پرتوان ذهنی بهتر فراهم شود.
فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود یکی از مصادیق روشن بحث مشارکت مردم در اداره امور جامعه را برگزاری انتخابات اعم از مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد.
وی بیان داشت:‌ در 12 اسفند امسال بار دیگر نمودی از این مشارکت و در صحنه بودن مردم را خواهیم دید تا به دنیا اعلام کنیم این نظام نه تنها قائم به فرد نیست بلکه با همت جمعی به سوی اهداف مشترک حرکت می‌کند.
اکبری در ادامه با قدردانی از مدیران آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل در اولویت بخشیدن به مباحث جلب مشارکت اولیای دانش‌آموزان و تشکیل مدارس هیئت امنایی با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌ها و پیشنهادات کارآمد، گفت:‌ امروز در سایه همراهی معلمان و اولیای دانش‌آموزان در بسیاری از حوزه‌ها ضعف‌ها شناسایی و نقاط قوت نیز در حال تقویت شدن است.
وی با اشاره به ارتقای رتبه استان در آزمون سراسری اضافه کرد: در حال حاضر  ما توانسته‌ایم با مشارکت جمعی حداقل 10 رتبه استان را در کنکور سراسری ارتقا دهیم به گونه‌ای که از متوسط کشوری نیز روند ما رو به رشد و صعودی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از اعضای فعال شوراهای آموزش و پرورش  اردبیل تجلیل شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول