اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 36 مدرسه مقاوم‌سازی شده در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان‌شرقی، از بهره‌برداری از 36 باب مدرسه نوسازی شده در دهه فجر امسال خبر داد.

بهره‌برداری از 36 مدرسه مقاوم‌سازی شده در آذربایجان‌شرقی
علی آذرنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از 36 مدرسه با 258 کلاس درس که مقاوم‌سازی و بهسازی شده‌اند، بهره‌برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: زیربنای کل این مدارس 36 هزار و 427 مترمربع است که با هزینه‌ای بالغ بر 135 میلیارد ریال بهسازی و مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان‌شرقی، در مورد پراکندگی جغرافیایی این تعداد مدرسه مقاوم‌‌سازی شده در استان گفت: در تمام شهرستان‌های 19گانه استان پروژه مقاوم‌سازی اجرا می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعداد زیادی از مدارس کشور از برخی از استانداردهای بهسازی و نوسازی برخوردار نیستند، گفت: این عدم برخورداری از استانداردهای ایمنی در مدارس در طول چند سال اخیر بسیار کمتر شده است و توانسته‌ایم تعداد زیادی از مدارس کشور را به همت دولت و مجلس بهسازی و نوسازی کنیم.

آذرنژاد با اشاره به اینکه هم‌اکنون داریم مدارسی در استان که از برخی استانداردهای بهسازی و نوسازی برخوردار نیستند، تصریح کرد: این عدم برخورداری از استانداردهای ایمنی در مدارس در طول چند سال اخیر بسیار کمتر شده است و توانسته‌ایم تعداد زیادی از مدارس را به همت دولت بهسازی و نوسازی کنیم.

وی، رفع نیازهای مربوط به بهسازی و نوسازی مدارس را منوط به همکاری‌های گسترده مردمی و گسترده شدن دایره خیران و نیکوکاران دانست و افزود: دولت تمام زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در این زمینه را فراهم کرده است و ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و دینی کشور نیز این زمینه را تقویت کرده است.

آذرنژاد، ابراز امیدواری کرد که تمام آحاد فرهنگ دوست در امر خطیر مدرسه‌سازی به یاری آینده‌سازان میهن اسلامی شتافته و با کمک‌های مادی و معنوی خود در این راه مقدس، راه را برای تربیت نسل فردا هموار سازند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مهم‌ترین ثمره و دستاورد هر جامعه نیروی انسانی دانا و ماهر است که با فضایل زیبای اخلاقی آراسته باشد، تاکید کرد: تعلیم و تربیت فی‌نفسه زمان و مکان نمی‌شناسد ولی تحقق این امر هدفمند و امروزی، نیازمند فضای مطلوب و امن است.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول