اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ابهر تاکید کرد:

لزوم توسعه نهضت مدرسه‌سازی در ابهر

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ابهر بر لزوم توسعه نهضت مدرسه‌سازی در سطح این شهرستان تاکید کرد.

لزوم توسعه نهضت مدرسه‌سازی در ابهر
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علیرضا قنبری ظهر امروز در جمع کثیری از اولیای دانش‌آموزان، بالندگی نظام جمهوری اسلامی ایران را در زمینه‌های مختلف مرهون و مدیون خون شهدا‌ و تلاش‌های رزمندگان و ایثارگران و رهبری مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: موضوع علم و دانش یک حقیقت انکارناپذیر در راستای آگاهی ملت یک جامعه است.
وی با تاکید بر حفظ هوشیاری و ایجاد بصیرت برای دانش‌آموزان، آگاهی را عامل اقتدار و پایداری دانسته و جنگ نرم را بسیار دشوارتر و پیچیده‌تر از جنگ نظامی و تصرف سرزمین‌ها دانست.
مدیر آموزش و پرورش ابهر به پیشرفت‌های بدست آمده در زمینه‌های نظامی، اقتصادی‌، علمی‌، نانو و بیو‌تکنولوژی‌، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای‌، سلول‌های بنیادین و مسائل کشاورزی اشاره کرد و گفت: هدف دشمن آسیب رساندن به دانش‌آموزان و دانشگاهیان و تغییر دادن باور‌ها، اعتقادها و ارزش‌های دینی آنها است که با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و پیمودن راه شهدا می‌توان در برابر این هجمه‌ها پایداری کرد.
وی با اشاره به لزوم توسعه نهضت مدرسه‌سازی در سطح شهرستان، ادغام مدارس‌، تعدیل و ساماندهی ساعت‌های آموزشی‌، ساماندهی نیرو و فضاهای آموزشی، تغییر محتوای آموزشی و کتب درسی کلاس اول ابتدایی‌، آموزش ضمن خدمت معلمان در تابستان امسال و هدایت دانش‌آموزان به سوی رشته‌های فنی و کار و دانش را بخشی از تحول بنیادین در آموزش و پرورش برشمرد.
قنبری افزود: برای آغاز سال تحصیلی جدید  بیش از 180 کلاس درس از شیفت بعد از ظهر به نوبت صبح انتقال یافته است که خود موفقیت بزرگی محسوب می‌شود چرا که شادابی و نشاط بیشتر و یادگیری بهتر در نوبت صبح اتفاق صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: با انتقال مدارس از شیفت بعداز ظهر به نوبت صبح هیچ ‌گونه افزایش آمار و تراکم کلاسی ایجاد نشده بلکه این مهم فقط با ایجاد فضای بیشتر محقق شده است.
مدیر آموزش و پرورش ابهر به تعطیلی روز پنجشنبه مدارس اشاره و تصریح کرد: مدارس خاص، شبانه‌روزی ،تیزهوشان‌، غیر انتفاعی و هیئت امنایی پنجشنبه‌ها تعطیل هستند و در سایر مدارس با توجه به ساماندهی ساعت‌های آموزشی‌، فضا و لحاظ کردن سایر شرایط‌، اختیار با مدیران مدارس و تصمیم شورای مدرسه است.
وی تعطیلی روز پنجشنبه را فرصتی برای مطالعه و تحقیق بیشتر برای دانش‌آموزان و اوقات فراغتی خوش برای در کنار خانواده بودن آنها ارزیابی کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول