اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌ و بلوچستان:

مدرسه‌سازی جهاد برای توسعه علمی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه‌سازی بهترین سرمایه‌گذاری برای ارتقاء دانش‌آموزان بوده و جهاد برای توسعه علمی کشور محسوب می‌شود.

مدرسه‌سازی جهاد برای توسعه علمی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان رجبعلی شیخ‌زاده در دیدار با رئیس خیرین مدرسه ساز کشور اظهار داشت: اگر امروز پیشرفت علمی کشور 11 برابر گذشته است، سنگ‌نمای آن به دست خیرین کار گذاشته شده است.

وی افزود: در دین اسلام همان طور که نماز خواندن عبادت است کسب علم نیز عبادت است و امروز مدارس ما مرکز عبادت هستند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: نقش خیرین و جامعه خیرین در امر مدرسه‌سازی بی‌نظیر بوده و چنانچه همراهی آنان نبود هنوز برخی از مناطق کشور و از جمله استان سیستان و بلوچستان به این سطح از توسعه فضاهای آموزشی نمی‌رسید.

شیخ‌زاده بیان کرد: در استان ما هنوز به فضاهای آموزشی نیاز زیادی است که در اختصاص اعتبارات استان اولویت را به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام قرار داده‌ایم و در مرحله دوم پروژه‌های مصوبه سفر و در مرحله سوم پروژه‌های جدید را گذاشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است تا پروژه‌های خیرین به محل‌هایی که بیشتر مورد نیاز و اولویت استان است سوق داده شود تا بتوان با اختصاص اعتبار مناسب در کمترین زمان آنها را به اتمام رسانده و به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز  کشور نیز در این دیدار گفت: هر ساله خیرین مدرسه‌ساز نسبت به سال قبل از رشد تصاعدی برخوردار است.

محمدرضا حافظی افزود: در سال‌جاری یک‌هزار و 84 میلیارد تومان کمک خیرین و مشارکت مردمی به مجمع خیرین بوده که تعداد آنها 125 نفر در سطح کشور است و 900 نفر در برون مرزها مشارکت دارند.

وی یادآور شد: خیرین بیشترین مشارکت را در این دولت داشته‌اند و عشق به مدرسه‌سازی هیچ وقت متوقف نمی‌شود و بهترین سرمایه‌گذاری برای ارتقای دانش‌آموزان امر مدرسه‌سازی است.

رئیس مجمع خیرین کشور افزود: ملت ما ملت فرهنگ دوست است که توانسته راه افتخار به وجود آورد.

حافظی در ادامه گفت: مشارکت مردم موجب شده تا مدارس ما از چهار نوبته به دو نوبته و یک نوبته درآید ولی تا رسیدن به حد مطلوب راه زیادی در پیش داریم.

انتهای پیام/صا20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول