اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

مدرسه‌سازی‌ در نقاط محروم ‌دارای اهمیتی مضاعف است‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز گفت: ‌مدرسه‌سازی‌ در نقاط محروم ‌دارای اهمیتی مضاعف است‌.

مدرسه‌سازی‌ در نقاط محروم ‌دارای اهمیتی مضاعف است‌
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از مجتمع شبانه‌روزی استثنایی مردانی‌آذر در تبریز بر اهمیت فعالیت خیریه در جامعه اسلامی تاکید کرد.
وی با اشاره به آیات قرآنی در زمینه مصادیق عمل صالح افزود: عمل صالح در قرآن کریم مورد اشاره و تجلیل قرار گرفته و براساس آیات قرآنی هر گس که عمل صالح انجام دهد از اجر معنوی و اخروی فراوان برخوردار خواهند بود.
امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: از عمل صالح تجلیل شده و منظور از عمل صالح نیز همان عمل به جا و کار لازم است که با توجه به نیاز صورت گیرد.
آیت‌الله مجتهدشبستری گفت: اگر قرار باشد در مسجدی که دارای فرش است فرش دیگری تهیه و بر روی فرش، فرش انداخته شود، نمی‌توان آن را عمل به جا و صالح نامید.
وی گفت: مدرسه‌سازی در حال حاضر که دولت با کمبود بودجه در زمینه مدرسه‌سازی مواجه است، مصداق عمل صالح بوده و دارای ارزش فراوان است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: احداث مدرسه در نقاط محروم و روستاهای دور افتاده دارای اهمیتی مضاعف است.
امام جمعه تبریز گفت: اهمیت دیگر مدرسه‌سازی نشر علم و دانش است که در این راستا توسعه علم آموزی و فراهم کردن آموختن علم دارای اهمیتی خاص است.
آیت‌الله مجتهدشبستری در ادامه با بیان اینکه باقیات صالحات نیز در زمینه مدرسه‌سازی مطرح است، گفت: خاندان مردانی‌آذر در این راستا موفق و کوشا بوده و امیدواریم روشندلان نیز از امکانات این مدرسه استفاده کنند.
امام جمعه تبریز گفت: آموزش و پرورش نیز در زمینه توسعه ‌علم و دانش و مدرسه سازی نقش خود را به خوبی ایفا کند.
وی بر حمایت و تشویق بیشتر خیرین در جامعه تاکید کرد و گفت: خیرین باید در زمینه مدرسه سازی و اعمال خیر تشویق شوند و در همین راستا توجه به باقیات صالحات مورد تاکید است.
وی بیان کرد: خیرین در زمینه فعالیت‌های خیریه در مسابقه صالحات شرکت کنند و بدانند که این حضور توفیق و افتخاری برای آنان است.
انتهای پیاام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول