اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

نماینده مجلس باید ولایت‌مدار و انقلابی باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: افرادی باید وارد مجلس شوند که ولایت‌مدار، مقاوم، انقلابی و ضد آمریکا باشند.

نماینده مجلس باید ولایت‌مدار و انقلابی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی سعیدی پیش از ظهر امروز در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان اظهار داشت: در زمان پیامبر (ص) شاهد چهار گفتمان بودیم.

وی با اشاره به این گفتمان‌ها بیان داشت: اول اینکه گفتمان ماتریالیستی و مادی‌گرایی، دوم اینکه گفتمان الهی و دینی که پیامبر اعظم (ص) بنیانگذار آن در مقابل گفتمان مادی‌گرایی و التقاطی هستند، گفتمان سکولاریستی یعنی پس زدن دین از سیاست و گفتمان قریش چنین بود که پس از رحلت پیامبر حاکمیت را به دست گرفتند و گفتمان چهارم که گفتمان اموی، گفتمانی لائیک ضد دین و غیر دینی بود.

سعیدی افزود: مهم‌ترین رکن گفتمان پیامبر (ص) خدامحوری بود، پیوند بین خالقیت و شارعیت و قانون‌گذاری از آن خدا است و قانون حضرت حق در جامعه باید پیاده شود.

وی عنوان کرد: بعد از پیامبر (ص) تنها راه این بود که صفر تا صد گفتمان پیاده شود، بدون هیچ کمبودی و اگر رعایت نشود، دیگر گفتمان نبوی نیست، بلکه انحرافی است، بعد از پیامبر دستبرد و برش در گفتمان ایشان صورت گرفت، حاکمیت خداوند لغو شد و حاکمیت انسان جایگزین آن شد و قریش این کار را انجام نداد، مردم متوجه نشدند، ‌اما خواص به دلیل منافع خود سکوت کردند، طلحه و زبیر گفتمان پیامبر را می‌دانستند، اما بعد از رحلت پیامبر به آن عمل نکردند.

سعیدی تصریح کرد: اتفاق مهمی پس از رحلت پیامبر افتاد و آن هم شارعیت خداوند تعطیل شد و قانون‌گذاری و مدیریت را از خداوند سلب کردند و این گفتمان 25 سال بر مهم‌ترین مرکز اسلام جا گرفت و زحمات پیامبر را از بین برد و زمینه‌ساز گفتمان لائیک قریش شد و حکومت سلطنتی و ضد دین شد.

وی گفت: ائمه اطهار (ع) در قدرت نبودند، اما روشنگری می‌کردند تا مردم گفتمان پیامبر (ص) را متوجه شوند و خطرات را گوشزد می‌کردند، زمانی در حاکمیت انحراف ایجاد شود، این مسئله ده‌ها انحراف به وجود می‌آورد، گفتمان‌های اشاعره، غلات و ... از جمله آنهاست.

سعیدی ابراز داشت: در 100 سال اخیر پنج گفتمان را در خاورمیانه و ایران شاهد هستیم، اگر در اوج شناخت خط امام‌ راحل و رهبری نباشیم، خطر همه ما را تهدید می‌‌کند و دنیا و آخرت خراب می‌شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: اول اینکه گفتمان لیبرال غربی، دوم گفتمان ملی‌گرایی اعم از حکومتی و حزبی که رضاخان بنیانگذار آن بود.

وی ابراز داشت: سومین گفتمان ماتریالیستی و ماده‌گرایی است که خاورمیانه را در نوردید، مصر، عراق، الجزیره و ... و در ایران حزب توده پیشقراول این جریان بود.

سعیدی عنوان کرد: چهارم گفتمان التقاطی که ترکیبی میان آموزه‌های دین با تفکرات شرقی و یا غربی است و پنجم گفتمان دینی که علما پرچمدار آن بودند از شیخ طوسی تا آیت‌الله بروجردی و ... و در جنبش تنباکو، مشروطه و نهضت ملی شدن نفت طرفدار گفتمان دینی بودند.

وی بیان داشت: امام راحل احیاگر گفتمان دینی بودند و به گفتمان نبوی و اصیل باز گشت و همه تلاش ایشان این بود که آنچه را خداوند و پیامبر (ص) فرمودند به جامعه تزریق کنند و از این گفتمان تا سر حد جان باید دفاع و پاسداری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: همه برخوردهای تلخ و شیرین حضرت امام در این راستا است و همچنین عملکرد در وجود رهبری انقلاب چنین است و هیچ مسئله‌ای نمی‌تواند اصول گفتمان دینی را مخدوش کند.

وی با برشماری شاخص‌های گفتمان امام راحل اذعان داشت: خدامحوری و حاکمیت خداوند در همه عرصه‌ها شاخصه گفتمان امام و رهبری است و شورای نگهبان تضمین کننده اسلامیت نظام محسوب می‌شود و غیر از این گفتمان‌ انحراف است و مردم به گفتمان حاکمیت خداوند قدرت می‌دهند.

سعیدی افزود: ملاک حقانیت گروه‌ها و شخصیت‌ها در خط ولایت بودن است و ما باید حق‌گرا باشیم و نباید شخصیت زده و گروه‌گرا باشیم، اکنون ولایت حجت خداوند در زمین است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما پاسداری از گفتمان امام و رهبری است، گفتمان نهضت آزادی و بنی‌صدر، گفتمان نبوی نبود، در سیاست خارجی، فرهنگی و ... لیبرال‌ها با ولایت زاویه‌دار هستند.

سعیدی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افرادی باید وارد مجلس شوند که مقاوم، انقلابی، ضد آمریکا و ولایتمدار باشند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول