اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان:

آمار بالای شهدای زن کردستان نشان از ولایت‌مداری آنان است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: آمار بالای شهدای زن کردستان نشان از ولایت‌مداری و روحیه انقلابی آنان است.

آمار بالای شهدای زن کردستان نشان از ولایت‌مداری آنان است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الاسلام محسن حیدریان ظهر امروز در یادواره شهدای زن کردستان که در سالن شهدای گمنام سپاه ناحیه سنندج برگزار شد با اشاره به نقش زنان در توسعه و پیشبرد اهداف هر جامعه‌ای، اظهار داشت: زنان ایران اسلامی علاوه بر کمک در عرصه‌های اجتماعی کشور، در دوران جنگ تحمیلی نیز در سنگر دفاع از ارزش‌های دینی، اسلامی و انقلابی کشور نقش بی‌‌بدیل و چشمگیری ایفا کردند.

وی خاطر نشان کرد: استان کردستان در زمان جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن بیش از 5 هزار و 400 شهید گلگون‌کفن را در راستای حفظ ارزش‌های این نظام مقدس الهی تقدیم کرد که 536 نفر آن زنان کرد بودند.

71 زن شهیده کردستان توسط گروهک‌های ضد انقلابی به شهادت رسیده‌اند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: از این تعداد زن شهیده استان کردستان 71 نفر آنها شهدایی هستند که ناجوانمردانه به دست گروهک‌های منافق و با بدترین و دردناک‌ترین روش‌ها به شهادت رسیدند.

حیدریان اضافه کرد: این شیرزنان الگوی کاملی از ایثار، از خودگذشتگی و ایمان هستند که باید با ترویج افکار و آموزه‌های آنان در میان زنان به ویژه دختران جوان در تقویت باورهای جامعه‌ساز در کشور اسلامیمان گام برداریم.

شهدای زن کردستان مظلوم‌ترین شهدای زن کشور هستند

وی از زنان شهیده‌ کردستان به‌عنوان مظلوم‌ترین شهیده‌های کشور نام برد و افزود: تعداد زیادی از این شیرزنان در اوایل انقلاب به جرم دفاع از ارزش‌های اسلامی به بدترین شکل ممکن شکنجه و جلوی چشمان کودکانشان شهید می‌شدند.

به گفته وی، بسیاری از آنان هنگامی که گروهک‌های ضد انقلابی برای شهید کردن شهدای روحانی که از مدافعین واقعی انقلاب بودند، به منازلشان می‌ریختند خود را سپر بلای شوهرانشان می‌کردند و خون پاکشان را فدای ارزش‌های این نظام الهی می‌کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: چه بسیار شیرزنانی که در راستای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب بدون هیچ ترس و واهمه‌ای دوشادوش برادران، همسران و پدرانشان سلاح بر می‌داشتند و به جرم دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب به دست ناجوانمردانه دشمنان به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

حیدریان گفت: زنان شهیدی که در دوران جنگ تحمیلی در اثر بمباران‌ها و حمله‌های ددمنشانه رژیم بعثی عراق به شهرهای ایران مظلومانه به شهادت رسیدند، همه و همه بیانگر مظلومیت شهدای زن این مرز و بوم است که هیچ کلام و قلمی یارای توصیف و نگاشتن آن را ندارد.

ترویج اهداف و آموزه‌های شهدا در جامعه ضروری است

وی زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج اهداف و آموزه‌های دینی و انسان‌ساز آنان در جامعه را ضروری دانست و افزود: این وظیفه آحاد جامعه است که در راستای ترویج و توسعه هر چه بیشتر افکار شهدا که مهم‌ترین راه مقابله با هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان است گام بردارند.

وی به نقش و جایگاه زنان امروز ایران اسلامی در راستای مقابله با هجمه‌های نرم دشمن اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان می‌خواهند با کار روی اذهان مردم به ویژه نسل جوان پایه‌های این نظام مقدس را سست و در نتیجه متزلزل کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه افزایش سطح بصیرت و توجه ویژه به مواضع دشمن تنها راه پیروزی ما در برابر توطئه‌های دشمنان در این جنگ خواهد بود، افزود: توجه به شخصیت و جایگاه واقعی زنان از دیدگاه اسلام و تبیین و ترویج این جایگاه در جامعه از مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه است.

حیدریان خاطر نشان کرد: اگر ما بتوانیم آموزه‌ها و اهداف شهدای انقلاب را در جامعه ترویج و نهادینه کنیم، شکی نیست که جامعه در مقابل هجمه‌های فکری دشمنان بیمه خواهد شد.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول