اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات آذربایجان غربی:

بازرسان جدای از گرایشات سیاسی عمل می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: بازرسان انتخابات مجلس نهم جدای از هر گونه گرایشات سیاسی به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند.

بازرسان جدای از گرایشات سیاسی عمل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد طالبی دوشنبه‌شب در جمع اعضای هیئت بازرسی انتخابات شاهین‌دژ اظهار داشت: مردم همیشه در صحنه آذربایجان غربی هر گونه تخلف را گزارش کنند و این اطمینان را داشته باشند که تمام گزارشات رسیده از طرف آنها به صورت محرمانه باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه انتخابات، بنیادی‌ترین بستر و مجرای مشارکت مردم در اداره جامعه و حاکمیت مردم در تعیین سرنوشت خود است، افزود: برای صیانت از آرای مردم، تضمین کمیت و کیفیت کار، استفاده از قوی‌ترین و کارآمدترین سیستم‌های کنترلی و بازرسی ضروری است.

به گفته این مسئول نظارت بر حسن اجرای قانون، جلوگیری از تخلفات احتمالی و بررسی و اعمال نظر نهایی رسیدگی به گزارش‌های مردمی از مهم‌ترین وظایف هیئت‌های بازرسی انتخابات است.

طالبی اضافه کرد: فعالیت کاندیداها رصد می‌شود و هیئت‌های نظارتی نهمین دوره انتخابات بر فعالیت‌های انتخاباتی از جمله تبلیغات پیش از موعد نامزدهای انتخاباتی نظارت کامل دارند.

این مسئول به وظیفه هیئت بازرسی ستاد انتخابات آذربایجان غربی اشاره و تصریح کرد: نظارت بر حسن اجرای قانون، جلوگیری از تخلفات احتمالی و بررسی گزارشات مردمی در چارچوب برگزاری سالم انتخابات از مهم‌ترین وظایف این هیئت است.

طالبی خاطر نشان کرد: هیئت بازرسی انتخابات مأموریت اجرای سالم و مسئولیت صحت جریان انتخابات را برعهده دارد و باید از ضمانت‌های لازم برای اجرای همه ‌جانبه و دقیق قانون برخوردار باشد و این مهم در گرو ایجاد سیستم بازرسی مؤثر و کارآمد است.

رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات آذربایجان غربی تصریح کرد: به کارگیری بازرسان امین و سالم از اقشار مختلف جامعه و معتمدان مردم تأکید وزارت کشور و مقام عالی استان است تا کنترل بررسی حسن جریان انتخابات به خوبی محقق شود.

وی با بیان اینکه برای هر صندوق یک بازرس تعیین شده و بر حسب نیاز بازرس ویژه و سربازرس نیز در تمام شهرستان‌ها تعیین می‌شود، افزود: با حمایت و نگاه مثبت استاندار آذربایجان غربی تمام زمینه‌ها برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در این استان فراهم است تا افتخاری دیگر در کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران ثبت شود.

به گفته این مقام مسئول تعامل سازنده بین ارکان اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات استان وجود دارد و از این ظرفیت برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و برگزاری انتخابات سالم استفاده می‌شود.

انتهای پیام/غ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول