اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب مشهد خبر داد

تشکیل 3 پرونده انتخاباتی به علت تبلیغات زود هنگام

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب مشهد از تشکیل 3 پرونده انتخاباتی به علت تبلیغات زود هنگام خبر داد.

تشکیل 3 پرونده انتخاباتی به علت تبلیغات زود هنگام

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود ذوقی عصر امروز در نشست خبری که در سالن کنفرانس سازمان بازرسی برگزار شد اظهار داشت: در ارتباط با جرایم انتخاباتی تاکنون سه پرونده تشکیل شده است که در این راستا اجرای تبلیغات زود‌هنگام از سوی نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنان علت پیگیری و تشکیل این پرونده‌ها بود.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: این سه پرونده در ارتباط با حوزه انتخاباتی مشهد و نامزدهای این حوزه نیست.

پرونده انتخاباتی به علت سوء استفاده از اموال دولتی نداشتیم

ذوقی در ارتباط با اینکه تاکنون پرونده‌ای در ارتباط با سوء استفاده مدیران و یا کارکنان آن‌ها در استفاده از اموال بیت‌المال و عمومی گفت: در این راستا تاکنون پرونده‌ای در ارتباط با سوء استفاده از اموال بیت‌المال در دستگاه‌های اجرایی نداشته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته برای انتخابات و آگاهی نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنان از نحوه اجرای تبلیغات اشاره کرد و ‌اظهار داشت: تاکنون دو منشور در حوزه‌های حقوقی و اخلاقی تهیه شده است که در اختیار نامزدها و ستادهای انتخاباتی آن‌ها به منظور برگزاری انتخاباتی سالم ارائه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: در حوزه منشور اخلاقی به تمام نامزدهای انتخاباتی  اطلاعات و آموزش‌های لازم ارائه شده است.

وی در ارتباط با ارائه منشور حقوقی گفت: در حوزه منشور حقوقی نیز اطلاعاتی به نامزدها برای تبیین مسائل حقوقی و پیامدهای ناشی از انجام اموری که ممکن است نامزدهای انتخاباتی در زمان برگزاری مراسم صورت بگیرد آموزش‌هایی داده شده است ودراین راستا مسئولیت  نامزدها در مقابل انجام امور به آن‌ها به صورت کامل توضیح داده شده است.

تشکیل کارگروه پیشگیری از جرایم انتخاباتی

دادستان عمومی و انقلاب مشهد تاکید کرد: به منظور برگزاری انتخابات سالم وبدون تنش از ماه‌های قبل کارگروه انتخابات و پیشگیری از جرایم انتخاباتی را تشکیل داده ایم علاوه بر این برنامه‌ریزی‌های لازم نیز در این حوزه صورت گرفته است.

قانون اساسی ایران منحصر به فردترین قانون از حیث نظارت

ذوقی در ادامه به قانون اساسی ایران اشاره کرد و گفت: قانون اساسی ایران از حیث نظارت در میان سایر قانون‌های اساسی کشورهای دیگر برتر و حتی منحصر به فردتر است.

وی قوانین مطرح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با نظارت، توقعات و ملزومات اجرایی دستگاه‌های نظارتی گفت: در قانون اساسی ایران به صورت کامل به شرح وظایف دستگاه‌های نظارتی اشاره شده است و در این راستا نظارت در تمام ابعاد مورد بررسی و در تدوین قانون اساسی از سوی قانون‌گذار آمده است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد در ارتباط با پیشگیری از انحراف و فساد در دستگاه‌های اجرایی گفت: بر این اساس و به منظور پیشگیری از انحراف از قانون و بروز فساد، تاکنون اقداماتی صورت گرفته است.

کمترین آسیب در انحراف از قانون و تخلفات دستگاه‌های اداری را داشتیم

ذوقی ادامه داد: با بررسی‌هایی که در این حوزه تاکنون داشته‌ایم در ارتباط با تخلفات از قانون، انحراف و در نهایت بروز فساد بر اثر این عوامل از سوی دستگاه‌های اداری، تاکنون کمترین آسیب را داشته‌ایم و تعداد پرونده‌های واصل شده، اندک است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول