اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از مبارزان دوران انقلاب:

انقلاب ایران به رهبری یک ولی الهی پیروز شد

خبرگزاری فارس: یکی از مبارزان دوران انقلاب گفت: انقلاب ایران با لبیک مردم به ندای یک ولی الهی به وقوع پیوست.

انقلاب ایران به رهبری یک ولی الهی پیروز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام جعفر معصومی در مراسم گرامیداشت سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که جمعه شب از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین خیابان چهارمردان قم برگزار شد، با بیان اینکه باید به انقلاب اسلامی با دیده تاریخی نگاه کرد، اظهار داشت: انقلاب ایران یک قطعه از تاریخ است که به گذشته پیوستگی دارد و آینده نیز به این قطعه متصل خواهد بود.

وی با بیان اینکه بستر انقلاب اسلامی ایران را انبیا به وجود آورده‌اند، خاطر نشان کرد: عامل محرک انقلاب ایران انبیا و اولیا و جانشینان آنها بودند.

این مبارز دوران انقلاب افزود: اینکه از دیدگاه الهادی بعضی‌ها عامل محرک تاریخ را جنگ‌، سلاطین، فیلسوفان و... می‌دانند حرف‌هایی غیر واقعی است، زیرا واقعیت این است که انبیا موتور محرک تاریخ و ائمه ادامه‌دهنده راه گذشتگان بودند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی هم جریانش متصل است به جریان‌های گذشته خود، که شاخص‌ترین جریان کربلا و تضاد بین حق و باطل بوده است.

معصومی با اشاره به اینکه انقلاب ایران بر اساس لبیک مردم به ندای یک ولی الهی به وقوع پیوست، اظهار داشت: این ندا از سال 42 در گوش‌ها طنین انداز بود اما درک درستی به وجود نیامده بود، با رشد و تکامل فکری و اعتقادی و بصیرت مردم این ندای امام درک شد و وقتی امام از مردم خواست حرکت کنند علیه طاغوت، مردم نیز به این ندای امام لبیک گفتند.

وی با بیان اینکه مردم به شیوه‌های مختلف به ندای امام لبیک گفتند، ابراز داشت: یک شیوه این بود که جلسات محدودی در خانه‌ها در قالب هیئت‌ها و... برگزار می‌شود و مسائل جامعه و نظرات امام و بزرگان مطرح می‌شود و مردم به مبارزه با طاغوت دعوت می‌شدند.

این مبارز دوران انقلاب افزود: روش دیگر هم این بود که اعلامیه‌هایی از امام و برخی از بزرگان به چاپ می‌رسید و به طور مخفیانه در میان مردم توزیع می‌شد.

وی شرکت در تظاهرات را از دیگر شیوه‌های لبیک مردم به ندای امام عنوان کرد و گفت: مردم با شرکت در تظاهرات نسبت به حکومت طاغوتی ابراز نفرت می‌کردند.

معصومی با بیان اینکه شیوه دیگر برای پاسخ به امر امام موضع‌گیری بر روی منابر بود، اظهار داشت: ملت ایران به روش‌های مختلف و هر کس به تناسب شرایط خود به ندای امام امت پاسخ داد و به مبارزه با طاغوتیان برخاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطراتی از دوران مبارزه با حکومت ستم‌شاهی پرداخت.

در این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین بهاءالدینی نماینده ولی فقیه در کشور پاکستان و همچنین علی بنایی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از حجت‌الاسلام معصومی به عنوان پیشکسوت عرصه مبارزه، شهادت و انقلاب تجلیل شد.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول