اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر:

تداوم انقلاب راه پیروزی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر گفت: تداوم انقلاب همان راه پیروزی انقلاب اسلامی است و بزرگ‌ترین وظیفه ما در شرایط فعلی پیروی از رهبری و ولایت‌فقیه و تقویت ایمان است و باید از مادیات و قدرت‌طلبی چشم بپوشیم.

تداوم انقلاب راه پیروزی انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام سیدحمید حسینی روحانی در جمع مردم گلپایگان به بیان عواملی که در پیروزی انقلاب اسلامی تأثیر داشته است پرداخت و اظهار داشت: سه عامل اساسی رهبری، مکتب و ملت نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

وی افزود: نکته اینجاست که در میان علما و مجتهدان افرادی که اهل مبارزه و فعالیت سیاسی بودند، کم نداشتیم اما چگونه شد که چنین تحول عظیم و معجزه‌آسایی در قرن بیستم به وجود آمد و دنیا را شگفت‌زده کرد و چه مکتبی توانست این ملت را به جوش و خروش درآورد و انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند، ملت ایران با دست خالی توانست نظام 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی را منقرض کند و دست استکبار جهانی را از سرنوشت ایران کوتاه کند.

وی تصریح کرد: در آن روزگار برخی از افراد اسلام را در مسجد و عبادت خلاصه می‌کردند، عده‌ای اسلام را دین مبارزه معرفی می‌کردند که در این دین باید گوشه‌ای بنشینند و دست روی دست بگذارند تا دستی از غیب برسد و کاری انجام دهد، برخی اسلام را به جز خدمت خلق نمی‌دانستند، در این مجموعه امام(ره) حد اعلاء را انجام داد و هیچ وظیفه‌ای از وظایفشان تحت‌الشعاع دیگر وظایف قرار نمی‌گرفت.

مورخ و تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی ادامه داد: زمانی که امام(ره) در محراب عبادت بود، زاهد و پارسایی بیش نبود، زمانی که رسالت اسلامی اقتضا می‌کرد در صحنه بود و کاخ‌های دشمن را می‌لرزاند، وقتی در زمینه اخلاقی وارد می‌شدند انسان احساس می‌کرد که استاد اخلاقی هستند که نظیر ندارند و رمز موفقیت ایشان تک بعدی نبودن شخصیتشان بود.

*‌ امام با اتکا به مردم انقلاب کرد

وی اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت امام(ره) اتکا به ملت بود، در میان سیاست‌مداران افرادی بودند که از مردم دم می‌زدند اما از آنها سوءاستفاده می‌کردند، امام از آغاز در اندیشه کمک به مردم بود و با یاری از مردم رسالت الهی خودش را پیش برد.

روحانی ادامه داد: در 16 مهر 1341 آغاز نهضت امام(ره) بود و ایشان در جمع علما بیان کردند که اگر بخواهیم ایران و اسلام از اضمحلال نجات پیدا کند باید دودمان پهلوی را از تخت سلطنت به پایین بکشیم چون استعمار انگلیس خاندان پهلوی را به قدرت رساند تا هم اسلام از بین برود و هم ایران تحت سلطه آنها قرار گیرد، زمانی که از امام سؤال شد با کدام نیرو می‌خواهید به چنین هدفی برسید، ایشان فرمودند: «ما دارای مردمی هستیم که از بمب هم قوی‌تر هستند».

وی گفت: امام(ره) با اعلامیه‌ها و سخنرانی‌هایی که ایراد کردند مردم را به بصیرت و آگاهی رساندند و با تکیه و اتکاء به مردم قیام کردند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر بیان داشت: امام دشمن را به درستی می‌شناخت، روزی عده‌ای گفتند که شاه تقصیری ندارد و از اوضاع بی‌اطلاع است و این اطرافیان هستند که این‌گونه عمل می‌کنند اما امام فرمود: «شاه ام‌الفساد است و تقصیر دولت و دست دومی‌ها نیست و باید مستقیم به سراغ شاه برویم» امام با جانبازی به جنگ نظام ستم‌شاهی رفت و پیروز شد.

*‌ آمریکا دشمن دین و مذهب است

مدیرمسئول فصلنامه 15 خرداد یادآور شد: در جنگ جهانی عده‌ای از سیاست‌مداران و بزرگان، شوروی و کمونیسم را علت می‌دانستند و می‌گفتند که آنتی‌مذهب است، اما امام فرمودند که آمریکا بزرگ‌ترین دشمن دین و مذهب است، شوروی و مکتب کمونیسم نمی‌تواند در کشورهای اسلامی نقشی ایفا کند و به درستی هم ثابت شد که کمونیسم با وجود این همه تبلیغات نتوانست در یک کشور اسلامی پایگاهی به دست آورد و از همه جا رانده شد.

وی گفت: مسئله شوروی و کمونیسم رابطه کافر و منافق است، فردی که علیه مذهب قیام می‌کند و موضع‌گیری می‌کند سقوط خواهد کرد اما لیبرالیسم و فرهنگ غرب با ماسک طرفداری از دین به صحنه می‌آید و از پشت خنجر می‌زند.

*‌ انقلاب ایران مادی نبود

روحانی دیگر ویژگی انقلاب را مادی نبودن انقلاب بیان کرد و گفت: در نهضت تنباکو و نفت عوامل مادی بر جریان غلبه کردند اما در نهضت امام خمینی(ره) از مادیات سخنی به میان نیامد و تنها دفاع از دین مطرح بود، مردم پیرو ولایت بودند و کورکورانه حرکت نمی‌کردند و تبلیغات سوء دشمن تأثیری نداشت و مردم تنها با فرمان امام(ره) به پا خواستند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر هم‌چنین به ویژگی شهادت‌طلبی مردم ایران اشاره کرد و گفت: مردم راه حسین(ع) و راه عاشورائیان را به درستی شناخته بودند و امام(ره) را حسین زمان و شاه را یزید زمان می‌دانستند.

وی هم‌چنین به سلاح ایمان مردم اشاره کرد و افزود: توپ و تانک و قدرت دشمن نتوانست مردم را منکوب و از صحنه خارج کند و تنها سلاح ایمان بود که آمریکا را از کشور به بیرون انداخت و همین وضع را در جنگ 33 روزه اعراب و اسرائیل مشاهده کردیم.

*‌ تداوم انقلاب راه پیروزی انقلاب است

روحانی بیان داشت: تداوم انقلاب همان راه پیروزی انقلاب اسلامی است و بزرگ‌ترین وظیفه ما در شرایط فعلی پیروی از رهبری و ولایت‌فقیه و تقویت ایمان است و باید از مادیات و قدرت‌طلبی چشم بپوشیم.

وی با اشاره به افرادی که بت قدرت‌طلبی را در درونشان حفظ کرده‌اند، گفت: این گروه از پشت به رهبر خنجر می‌زنند و فتنه‌گری می‌کنند و انحراف به وجود می‌آورند و مسئله ظهور نزدیک را مطرح می‌کنند و دم از مکتب ایرانی و دوستی ملت و اسرائیل می‌زنند.

روحانی تاکید کرد: این گروه از افراد خائن هستند و از انقلاب دور شده‌اند این وظیفه ماست که با هوشیاری دست آنها را از سرنوشت قطع کنیم در غیر این صورت، با خطر جدی مواجه هستیم.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر در ادامه به فساد اخلاقی، فساد مالی، اختلاس و رشوه در سطح کشور اشاره و تصریح کرد: این گروه با این اعمال می‌خواهند نظام را به چالش بکشند، این وظیفه ماست که همان‌گونه که در برابر فتنه 88 ایستادیم امروز هم با تمام قدرت در برابر جریان فتنه و اندیشه‌های انحرافی مقابله کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات 12 اسفند اشاره کرد و افزود: در انتخابات دور نهم مجلس باید افرادی را انتخاب کنیم که در خط و مسیر انقلاب و ولایت‌فقیه حرکت می‌کنند و با حضور در پای صندوق‌های رأی و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن نقشه شوم فتنه‌گران را خنثی کنیم.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول