اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

مردم جواب بداخلاقی‌های انتخاباتی را می‌دهند

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: مردم با حضور چشم‌گیر خود در انتخابات جواب بد اخلاقی‌های انتخاباتی را می‌دهند.

مردم جواب بداخلاقی‌های انتخاباتی را می‌دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین بعد از ظهر امروز در نشست خبری خود در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امکانات دولتی در مقابل دارایی‌های ملی و ظرفیت‌های بخش خصوصی محدود است و استانی که از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهتر بهره ببرد راه توسعه را هموارتر می‌بیند.

استاندار فارس ابراز داشت: شرایط استان فارس امروز شرایطی خوبی برای سرمایه‌گذاران است و مدیریت ارشد این استان از حضور بخش خصوصی فعال و دلسوز برای توسعه فارس استقبال می‌کند.

وی گفت: اجازه نمی‌دهم که بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در این استان متضرر شود و در این راستا دستگاه‌های دولتی باید بر اساس قانون با سرمایه‌گذاران برخورد کنند.

صادق عابدین ادامه داد: منفعت بخش خصوصی باید مایه افتخار مسئولان یک استان باشد چراکه راه توسعه هر استان از حضور سرمایه‌گذاران و میزان امنیت آنها در سرمایه‌گذاری می‌گذرد.

پروژه بزرگی در شهر شیراز شکل نمی‌گیرد

استاندار فارس در ادامه نشست خبری خود تصریح کرد: برای توسعه شهر شیراز باید افق نگاه‌ها گسترده‌تر شود چراکه اگر قرار است با این آمار و ارقام مصوبات فعلی شهر را اداره کنند شاهد احداث پروژه‌های بزرگ در سطح شهر شیراز نمی‌شویم.

وی با اشاره به پیگیری‌های لازم برای خرید واگن قطار شهری شیراز خاطرنشان کرد: پروژه قطار شهری شیراز با مشکلاتی برای خرید واگن مواجه بود که طی مدت دو ماهه گذشته از شورای اقتصاد این مصوبه گرفته شده و در اختیار هیئت مدیره قطار شهری قرار گرفته است.

صادق عابدین گفت: شهرداری شیراز باید اوراق مشارکت خود را که مربوط به این پروژه بزرگ است ارائه کند تا بخشی از کاستی‌های اعتبارات پروژه قطار شهری برطرف شود.

وی تصریح کرد: به نظر من با این آمار و ارقام و اعتبارات مشکلات قطار شهری به طور کامل حل نمی‌شود و شهرداری شیراز باید با حمایت از سرمایه‌گذاران و راه‌هایی مانند انبوه‌سازی، تجاری‌سازی و ... مشکلات اعتبارات خود را برطرف کند.

استاندار فارس اضافه کرد: قطار شهری نیز باید به جای حفاری در نقاط مختلف شهر دو یا سه لاین را شروع  و پس از اتمام آن نقاط دیگر را برای تکمیل مترو انتخاب می‌کرد اگر چه در پی تذکرات گذشته در بعضی از نقاط روند احداث پروژه به زیر زمین انتقال یافته و مشکلاتی که برای ترافیک شهر ایجاد شده بود برطرف شد.

ما برای بازدید از طرح‌های شهری آماده‌ایم                                   

مدیریت ارشد استان فارس بار دیگر پیشنهاد خود را برای بازدید از پروژه‌های شهری شیراز مطرح کرد و گفت: بار دیگر اعلام می‌کنم اگر شهرداری شیراز پنج پروژه مهم بزرگ با اعتبارات بالای 30 میلیارد تومانی معرفی کند با کمال میل برای بازدید آماده‌ایم.

وی گفت: پروژه‌هایی که با اعتبارات یک یا 2 میلیاردی در شهر شیراز در حال احداث است در شان و جایگاه این کلان‌شهر نیست و به اعتقاد من پروژه‌های یک میلیاردی در حد و اندازه روستاهای شهر شیراز نیز نیست.

صادق عابدین تصریح کرد: اگر من جای دوستان بودم به دنبال پروژه‌های چند هزار میلیارد تومانی برای شهر شیراز می‌رفتم.

فرصت های گردشگری در فارس کم نیست

وی ادامه داد: فرصت‌های گردشگری و پتانسیل‌های استان فارس در این حوزه قابل توجه بوده که در سال‌های اخیر به آنها کم توجهی شده است.

استاندار فارس با اشاره به جایگاه بالای صنعت گردشگری در رونق اقتصادی خاطرنشان کرد: درآمد استان فارس از صنعت گردشگری، پتانسیل را افزایش دارد و باید به گونه‌ای این حوزه مدیریت شود که گردشگران به توقف‌های کوتاه در سطح این استان اکتفا نکنند و با حضور خود و اقامت مناسب به رونق اقتصادی فارس کمک کنند.

هشدار استاندار فارس به بانک‌ها

مقام عالی دولت در استان فارس در ادامه تصریح کرد: بانک‌های فارس فعالیت‌های ارزشمند و قابل دفاعی در رونق کسب و کار در این استان داشته‌اند و اعداد و ارقام بالایی به بخش‌های کشاورزی، مشاغل خانگی و حوزه‌های دیگر اختصاص داده‌اند.

وی گفت: اگر مشاهده شود بانکی تمام بودجه و سرمایه خود را در خدمت مردم فارس نمی‌گذارد و این اعتبارات به استان دیگری می‌رود ما به مردم اعلام می‌کنیم آنها سرمایه خود را به بانک‌هایی ببرند که دغدغه توسعه این استان را دارند.

مردم جواب بداخلاقی‌های انتخاباتی را می‌دهند

استاندار فارس با بیان اینکه مردم به آگاهی و دانایی کافی در مورد مسائل سیاسی رسیده‌اند خاطرنشان کرد: مردم با رای ندادن خود به افرادی که از طریق ثروت هنگفت و یا بداخلاقی انتخاباتی به دنبال جمع کردن آرا هستند پاسخ قاطعی می‌دهند.

وی گفت: قانون نیز در مورد بداخلاقی‌ها و تخلفات انتخاباتی واضح و آشکار است و اگر کسی تخلفی کند به طور قطع دستگاه‌های ذی‌ربط با آن برخورد می‌کنند.

روند تکمیل آزادراه شیراز - اصفهان سرعت می‌گیرد

صادق عابدین در بخش دیگری از نشست خبری از تسریع در روند احداث آزاد راه شیراز – اصفهان خبر داد و بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مصوبات لازم برای این پروژه از شورای اقتصاد گرفته شده و در آینده‌ای نزدیک با ابلاغ وزیر تسریع احداث این پروژه مهم را شاهد می‌شویم.

وی گفت: خاتم‌الاوصیا در حال حاضر به عنوان پیمانکار بخشی از این پروژه معرفی شده که اگر عملکرد موفقی داشته باشد فازهای دیگر نیز در اختیار او قرار می‌گیرد.

دولت اجازه نمی دهد عده‌ای با بازار بازی کنند

استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه دولت اجازه نمی‌دهد عده‌ای به دلایل منافع شخصی با بازار بازی کنند اظهار داشت: مشکلات ایجاد شده در بازار ارز به دلیل منفعت‌طلبی افرادی ویژه است و گرنه دولت به اندازه کافی امکانات برای تامین ارز مورد نیاز مسافران، واردکنندگان، دانشجویان، بیماران و... دارد.

جهاد بزرگ در صنعت کشاورزی

وی اضافه کرد: با تشکیل کمیته‌ای در سطح این استان زمین‌های کشاورزی در اختیار افراد واجد شرایط و فارغ‌التحصیلان کشاورزی قرار می‌گیرد که با این اقدام 500 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد می‌شود.

استاندار فارس گفت: زمین‌ها به هیچ وجه واگذار نمی‌شود و به مدت سه سال به افراد اجاره داده شده که در صورت احراز توانایی آنها این اجاره تا 99 سال تمدید شود که این امر یک جهاد بزرگ در صنعت کشاورزی است.

917 پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار فارس از افتتاح 917 پروژه در ایام‌الله مبارک دهه فجر خبر داد و ابراز داشت: در دهه فجر امسال 917 پروژه در حوزه‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد که این آمار نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در سال گذشته 595 پروژه افتتاح شده و از لحاظ اعتباری نیز پروژه‌های دهه فجر سال جاری بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ی10

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول