اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرکرد:

حضور گسترده مردم در انتخابات مصونیت بخش نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرکرد گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مصونیت بخش نظام است.

حضور گسترده مردم در انتخابات مصونیت بخش نظام است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: باید تقوا را وسیله‌ای برای ترک گناه و معصیت الهی قرار داد تا با هوی و هوس خود مقابله کرده و از خطراتی که از سوی شیطان در کمین ما نشسته در امان باشیم.

وی افزود: به هر میزان که در عرصه تقوا و پرهیزکاری تلاش داشته باشیم به همان میزان به رستگاری نزدیک می‌شویم.

نکونام با اشاره به آیات سوره مبارکه حجرات بر ضرورت مقابله با جهل و ناآگاهی تاکید و افزود: انسان مومن باید همواره از تصمیم‌گیری‌های جاهلانه و رفتارهای ناآگاهانه بپرهیزد و مبنای قول و عمل خود را بر پایه‌ آگاهی و علم و دانش قرار دهد.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع)، جهل را بدترین دردها دانست و تصریح کرد: جهل و نادانی به اندازه‌ای نکوهیده و ناپسند است که حضرت علی(ع) از آن به‌عنوان بدترین بیماری‌ها و دردها یاد و بر ضرورت مقابله با جهل و نادانی و بهره‌گیری مطلوب و شایسته از عقل سفارش بسیاری کرده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه جهل باعث لغزش مداوم انسان می‌شود، افزود: در انسان جاهل هیچ موعظه و پندی کارساز نیست و انسان جاهل به وسیله جهل و نادانی معادش را فاسد می‌کند و به هلاکت می‌رسد.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت، بر ضرورت تقویت وحدت و یکپارچگی مسلمانان تاکید و اظهار داشت: وحدت از مهم‌ترین و ضروری‌ترین امور جامعه اسلامی است که در این برهه از زمان باید به آن توجه بیشتری داشت.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت حفظ وحدت در زمان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به اینکه انتخابات همواره از امور مهم و چالش‌آفرین جامعه به شمار می‌رفته، این بار به مراتب دارای اهمیت بیشتری است چراکه دشمن در مقایسه با قبل تلاش بیشتری برای ضربه زدن به این انتخابات و به چالش‌کشیدن آن دارد.

نکونام، خطاب به داوطلبان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و طرفداران آن‌ها، گفت: هم داوطلبان و هم طرفداران آن‌ها باید وحدت جامعه را در راس برنامه‌های خود قرار دهند و با فعالیت‌های خود وحدت و یکپارچگی مردم را خدشه‌دار نکنند.

وی خواستار مشارکت گسترده مردم در انتخابات شد و گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مصونیت بخش کشور و نظام است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر، افزود: انقلاب اسلامی، این نعمت بزرگی که خداوند به مردم ایران عطا کرده است در طول تاریخ بی‎سابقه است و نمی‌توان نظیر آن را پیدا کرد.

نکونام ادامه داد: این نعمت به واسطه شایستگی‌های مردم ایران به آن‌ها ارزانی شده که باید هم شاکر خدا و هم قدردان این مردم بود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه دهه فجر دهه توجه به توطئه‌های مختلف دشمن است، گفت: دهه‌فجر فرصت مناسبی است تا در آن به نقاط ضعف و قوت خود بیشتر پرداخته و با یک آسیب‌شناسی دقیق موانع فراروی پیشرفت نظام اسلامی را از میان برداریم.

نکونام، رویش جوانان بصیر و انقلابی را از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی اعلام و افزود: این انقلاب با وجود چالش‌ها و ریزش بزرگانی که همواره پیش رو داشته، دارای جوانان بصیر و مومنی است که در عرصه‌های حساس پشتیبان نظام و انقلاب بوده و ما شاهد رویش مداوم آن‌ها هستیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها، جایگاه امامت جمعه را جایگاه مستقلی خواند و خاطرنشان کرد: امام جمعه تبیین‌گر مواضع رهبری بوده و دارای جایگاه و نقش مستقلی است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول