اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله امینی:

حضور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس خیلی مهم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با ضروری خواندن حفظ وحدت در شرایط کنونی گفت: حضور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس خیلی مهم است.

حضور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس خیلی مهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ابراهیم امینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی حضرت معصومه(س) برگزار شد، با دعوت مردم به ایمان و تقوای الهی گفت: تقوا لازمه ایمان واقعی است و باید توجه کرد که ما در این دنیا با اعمال خوب و بد خود، بعد از مرگ خود را تامین می‌کنیم.

وی افزود: نعمت‌های الهی از اعمال صالحه و عذاب‌های دوزخی از اعمال بد ما تهیه می‌شود و بدانید که خداوند به همه کارهای ما آگاه است.

امام جمعه قم در ادامه ایام‌الله دهه فجر انقلاب را تبریک گفت و افزود: این دهه به طور قطع یکی از ایام‌الله است به این معنا که خداوند در این روزها عنایت و لطف خاصی نسبت به بندگان خود دارد.

وی ادامه داد: ببینید این دهه نه تنها برای مردم ایران بلکه برای مردم و مسلمانان جهان چقدر مبارک و میمون بوده است که بیداری اسلامی یک نمونه آن است و امید است به پیروزی برسد.

امینی با اشاره به حرکت‌های کشورهای اروپایی و آمریکا گفت: حرکت‌های ضداستعماری کشورهای غیراسلامی نیز شروع شده و امید است ادامه یافته و مقدمه ظهور امام عصر(عج) باشد.

وی با ورق زدن کتاب تاریخ ایران، بیان داشت: در این زمان نسبتا کوتاه دو حادثه مهم در ایران به وقوع پیوست که در جهان سابقه نداشته است، یکی سقوط یک رژیم طاغوت با وجود حمایت مستکبران و دولت‌های دنیا و دیگری پایه‌گذاری حکومت اسلامی پس از گذشت قرن‌ها از حکومت پیامبر در مدینه.

امام جمعه قم تصریح کرد: در یک سمت جنگ با طاغوت، حکومت طاغوتی تا دندان مسلح بود و در سمت دیگر مردم بی‌اسلحه ایران بودند که جز توکل بر خدا چیزی در دست نداشتند.

وی سقوط رژیم پهلوی را الطاف خفیه الهی دانست و افزود: در کجای تاریخ سراغ دارید که در مدت کوتاه یک رژیم طاغوتی با وجود حمایت مستکبران سقوط کند.

امینی اذعان کرد: پایه‌گذاری حکومت اسلامی شبیه حکومت پیامبر در مدینه بعد از قرن‌ها محجوریت صورت گرفت و به جرات می‌توان گفت: این دو حادثه مهم واقعا از معجزات تاریخ است.

وی عوامل پیروزی انقلاب را برشمرد و گفت: مهمترین و نخستین عامل، الطاف الهی است، اگر لطف خدا نبود ملت در این زمان کوتاه نمی‌توانست موفق شود و حالا هم بعد از سی و چند سال به واسطه الطاف الهی ادامه دارد.

امام جمعه قم دومین عامل را رهبری‌های قاطعانه امام راحل به عنوان مرجع تقلید واجب الاطاعه دانست و ابراز کرد: مردم با تبعیت از دستورات بنیانگذار انقلاب، ولایت امام راحل را عملی پذیرفتند.

وی با بیان اینکه سومین عامل پیروزی، آمادگی مردم بود، اظهار کرد: مردم آماده شنیدن سخنان امام راحل بودند و از رفتار مدیران رژیم طاغوت به ستوه آمده بودند.همین شکنجه‌ها و بیدادگری‌های رژیم سابق و بی‌عدالتی سبب قیام مردم شد.

امینی با برشمردن شرایط مردم و اوضاع حکومت در زمان رژیم پهلوی گفت: در چنین وضعی امام خمینی(ره) آمد و تنها راه حل مشکلات را رفتن شاه و برقراری رژیم اسلامی همانطور که در قرآن و احادیث پیش بینی شده است عنوان کرد.

وی ادامه داد: امام راحل با دادن وعده پیاده شدن نظام اسلامی مردم را به صحنه آورد و مردم هم خواستار اسلام بودند و برای آن جان دادند پس مسئولان چه در حال و چه در آینده باید به طور جدی سعی کنند هرچه بیشتر به دستورات اسلام عمل کنند.

امام جمعه قم در خطبه دوم خود نیز پس از دعوت مردم به تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های در پیش رو گفت: در هفته‌ای که گذشت شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) را داشتیم.

وی با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) در هفته جاری بیان کرد: میلاد پربرکت پیامبر در این هفته به قول برخی علمای شیعه و اکثریت اهل تسنن است و امیدواریم همه ما به وظایف خود نسبت به اسلام عمل کنیم.

امینی همچنین با گرامی‌داشت هفته وحدت گفت: دشمنان اسلام با کمال قدرت سعی در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی دارند تا قدرت مردم را تضعیف کنند و ما در مقابل وظیفه داریم وحدت را حفظ کنیم چون وحدت در این زمان برای همه ما ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: معنای وحدت این نیست که اهل سنت دست از عقیده خود بردارند یا شیعیان دست از عقیده خود بردارند بلکه منظور از وحدت این است که ما مشترکات را برجسته کرده و موارد اختلاف را نادیده بگیریم.

امام جمعه قم ادامه داد: ما مسلمانان در بسیاری جهات با هم شریک هستیم هرچند در برخی موارد اختلاف داریم که جزئی است و این اختلافات جزئی را باید نادیده گرفت و وحدت را حفظ کرد.

وی خواستار توجه به شرایط کنونی جهان شد و افزود: باید توجه کنیم که وضع جهان چگونه است و دشمنان اسلام چه توطئه‌هایی را برای جلوگیری از قدرت اسلام انجام می‌دهند ما دشمن مشترک داریم که استکبار و آمریکاست.

امینی خاطرنشان کرد: باید متوجه باشیم و وحدت را بین خود حفظ کرده و به مقدسات یکدیگر توهین نکنیم که این حرام است.

وی با بیان اینکه ایران هم به وحدت نیاز دارد گفت:  وحدت به معنی از دست دادن عقیده نیست، هر کس هر فکر سیاسی می‌تواند داشته باشد اما بدانید که باید این نظام را حفظ کنید چون اگر از بین برود به دست آوردن آن مشکل خواهد بود.

امام جمعه قم با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن، آن را مهم خواند و گفت: دشمنان می‌خواهند که مردم را دلسرد کنند و کاری کنند که مردم در این راهپیمایی شرکت نکنند اما در نظر بگیرید خدا و پیامبر چه انتظاری دارد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و اسلامی است چرا که سرنوشت زندگی ما به وسیله این انتخابات تعیین می‌شود پس باید در انتخابات به صورت گسترده شرکت کنید.

امینی به مردم توصیه کرد در انتخابات، افراد اصلح را شناسایی کرده و سعی کنند به کاندیداها رای مثبت دهید؛ رای سفید و باطله حیف است و بدانید رای شما در رفتن یک نفر به مجلس موثر است.

وی در پایان خطاب به کاندیداها عنوان کرد: سعی کنید به مردم وعده‌هایی که قدرت انجامش را دارید بدهید و در تبلیغات خود از مزایا و خوبی‌های خودتان بگوئید و چهره دیگران را تخریب نکنید که حرام است، همچنین در تبلیغات اسراف و تبذیر نکنید.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول