اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی گفت: دومین جشنواره موسیقی مقامی این استان همزمان با دهه فجر در بجنورد برگزار می‌شود.

جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی، رضا نادری‌مقدم همسویی با اهداف توسعه فرهنگی و رسیدن به شاخص‌های اثرگذار در هنر موسیقی براساس نیازهای فرهنگی جامعه و گسترش و ارتقای این هنر به عنوان میراث فرهنگی استان را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

وی اضافه کرد: در این جشنواره که نوزدهم و بیستم بهمن در مجتمع گلشن بجنورد برگزار خواهد شد، از هر شهرستان استان، ۲ تک نواز در هر ساز و یک گروه منتخب با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

نادری‌مقدم تصریح کرد: برگزاری مراسم ویژه‌ای با عنوان «یاد‌ها و خاطره‌ها» به منظور گرامی داشت پیشکسوتان فقید موسیقی مقامی استان و تقدیر از خانواده‌های آن‌ها از جمله برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده برای این جشنواره است.

خبر دیگری نیز حاکی است، همزمان با دهه مبارک فجر عصر شعر انقلاب توسط انجمن شعر جوان اسفراین در محل مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اسفراین برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسفراین در این آیین گفت: شعر انقلاب زبان گویا و رسای انقلاب اسلامی است.

حسین هلاکوئی با اشاره به اینکه شعرا با توجه به زبان رسا، بلیغ و شیوای خود می‌توانند نقش موثری در صدور فرهنگ انقلاب داشته باشند، افزود: برگزاری اینگونه مراسم‌ها و برنامه‌ها در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی شعر و ادبیات حوزه انقلاب اسلامی و گسترش هر چه بیشتر آن، به عنوان پشتوانه فرهنگی تاثیر گذار است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول