اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی بشرویه خبر داد:

برنامه‌ای‌ برای تولید موسیقی سنتی نداریم

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بشرویه گفت: با توجه به تازه تأسیس بودن اداره ارشاد بشرویه تاکنون برنامه‌ای برای تولید موسیقی سنتی در این شهرستان اجرا نشده است.

برنامه‌ای‌ برای تولید موسیقی سنتی نداریم
سید روح‌الله فریدونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: با این وجود گروه‌هایی به صورت متفرقه در عرصه تولید موسیقی فعالیت دارند  که سعی داریم آنها را ساماندهی کنیم.
وی از فعالیت 11 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان بشرویه خبر داد و افزود: همچنین یک کانون تبلیغات و یک باب چاپخانه نیز در شهرستان بشرویه فعال است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بشرویه با اشاره به برنامه‌های ارشاد بشرویه در زمینه شناسایی استعدادهای هنرمندان، تصریح کرد: برگزاری مسابقات هنری، فراخوان برای رشته‌های هنری و توسعه فعالیت‌های انجمن‌های هنری از اهم اقدامات انجام شده در راستای شناسایی هنرمندان است.
فریدونی با اشاره به برنامه‌های ارشاد برای مطبوعات و خبرنگاران ادامه داد: تأسیس کانون خبرنگاران از جمله برنامه‌های این اداره برای مطبوعات است.
وی با اشاره به فعالیت‌های بخش تئاتر در بشرویه ادامه داد: در شهرستان بشرویه گروه‌های تئاتر به صورت آماتور فعالیت خود را ادامه می‌دهند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بشرویه یادآور شد: سعی ما بر این است که در راستای رشد این گروه از مربیان صاحب‌نظر دعوت به عمل آید که در عین حال کلاس‌هایی برای ترویج این هنر نیز برگزار شده است.
فریدونی با اشاره به برنامه‌های ارشاد در سال جاری گفت: طرح کتابت ترجمه قرآن که در ماه رمضان برگزار شد که در راستای اجرای این طرح شهروندان با دست خط خود هر تعداد صفحه که خواستند را کتابت کردند.
وی از برگزاری بزرگداشت شخصیت ملا عبدالله بشروی در سالروز رحلت ایشان و برگزاری جشنواره قرآنی نیز طی این ایام خبر داد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بشرویه از همکاری ارشاد آن شهرستان با میراث فرهنگی برای برگزاری بازارچه سنتی بشرویه نیز خبر داد.
فریدونی تهیه کتب مؤلفان بشرویه‌ای، برگزاری مسابقه عکاسی، برگزاری شب شعر درس فاطمی، اجرای نمایشی با عنوان من زن می‌خوام، برگزاری کارگاه نقد و بررسی شعر در روزهای وسط هر ماه را از جمله برنامه‌های اجرا شده در پنج ماه نخست سال جاری عنوان کرد.
وی افزود: همچنین برگزاری جلسات و کارگاه آموزش عکاسی و اردوهای آموزشی، همکاری با شهرداری در اجرای جشن شهروند و اجرای نمایش، تهیه فیلم کوتاه با عنوان مادرم روزت مبارک و برگزاری کلاس‌های خوشنویسی از دیگر برنامه‌های این اداره طی این مدت است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بشرویه از تأسیس چهار کانون فرهنگی هنری در سطح شهرستان در ابتدای سال 90 خبر داد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول