اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با معرفی گروه‌های برتر؛

جشنواره موسیقی سنتی مغان پایان یافت

خبرگزاری فارس: جشنواره موسیقی سنتی مغان با عنوان عاشیقلار که همزمان با ایام پرمیمنت عید غدیر خم در شهر پارس‌آباد برپا شده بود با معرفی نفرات و گروه‌های برتر موسیقی به کار خود پایان داد.

جشنواره موسیقی سنتی مغان پایان یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم اختتامیه این جشنواره که عصر امروز در شهر پارس‌آباد برگزار شد، از برترین‌های نخستین جشنواره موسیقی سنتی مغان و هنرمندان برگزیده این رشته هنری با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
این جشنواره که در روزهای گذشته و در زمان اجرای برنامه با حضور خیل عظیمی از جوانان و خانواده‌ها مواجه بود شاهد اجرای برنامه از سوی هفت گروه هنری بوده که همه این برنامه‌ها در مجتمع فرهنگی، هنری آراز پارس‌آباد برگزار شده که در روزهای گذشته به ویژه زمان‌های عصر همراه با حضور پرشور علاقمندان به موسیقی سنتی عاشیقلار بوده است.
در مراسم اختتامیه این جشنواره که خیل عظیمی از علاقمندان نیز حضور داشتند براساس رأی هیئت داوران گروه موسیقی شلاله به عنوان گروه برتر موسیقی محلی پارس‌آباد انتخاب شد به طوری که اعضای آن در هنگام حضور در سن با تشویق‌های گرم و مستمر علاقمندان به هنر موسیقی مواجه شدند.
به گزارش فارس، در این جشنواره گروه موسیقی عاشیق نغمه‌سی که پیش از این نیز برنامه‌های مختلفی را در نقاط متعدد کشور اجرا کرده بود در جایگاه دوم قرار گرفت و گروه موسیقی ال‌سون و ال‌عاشیقی مشترکاً حائز رتبه سوم شدند.
در این جشنواره که به صورت سنتی برنامه‌هایی با ترکیب گروهی و تک‌نوازی و مولودی‌خوانی با محوریت امام علی (ع) برگزار شد، علاقمندان از این جشنواره استقبال گرمی کرده و خواستار تداوم چنین برنامه‌‌هایی شدند.
همچنین در پایان این جشنواره براساس رأی هیئت داوران فراهم وظیفه به عنوان نفر اول بخش تک‌نوازی انتخاب و نورالله محمدحسین‌پور نیز به همراه بیت‌الله قارداش‌خانی در رتبه‌های دوم و سوم این بخش قرار گرفتند.
معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل این جشنواره را در راستای احیای موسیقی سنتی و درخواست‌های مردمی برای اجرای برنامه‌های موسیقی شاد در ایام مبارک عید غدیر خم در شهرستان مرزی پارس‌آباد تدارک دیده بود که اجرای این برنامه سبب شد تا در این شهرستان مرزی که مورد تهدید فرهنگی رسانه‌های غربی است، جوانان به همراه خانواده‌های خود ساعاتی را در این محفل هنری سپری کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول