اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد

راهیابی 2 گروه موسیقی از گلستان به جشنواره بین‎المللی فجر

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از راهیابی دو گروه موسیقی گلستان به جشنواره بین‎المللی فجر خبر داد.

راهیابی 2 گروه موسیقی از گلستان به جشنواره بین‎المللی فجر

غلامرضا منتظری در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: برای نخستین بار در طول شکل‎گیری استان، این افتخار نصیب گلستان شده است و این جشنواره بین‎المللی اواخر بهمن ماه در گلستان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: جشنواره بین‎المللی تئاتر فجر، سی‎امین دوره خود را پشت سر می‎گذارد و استان گلستان نیز از دو سال گذشته همزمان با تهران میزبانی جشنواره بین‎المللی فجر را در حوزه‎های موسیقی، هنرهای نمایشی و تجسمی، پذیرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطر نشان کرد: گلستان در حوزه جشنواره‎های بین‎المللی فجر، جزو استان‎های کم‎نظیر است که همزمان با استان گلستان، پنج استان دیگر نیز میزبان جشنواره فیلم فجر هستند و از این استان‎ها تنها به دو استان البرز و گلستان بخش بین‎الملل سپرده شده است.

منتظری با اشاره به اینکه روند میزبانی این جشنواره‎ها به استان گلستان برای سال‎های آینده نیز سپرده خواهد شد، ابراز داشت: هر سال که می‎گذرد روند برگزاری کارهای بین‌المللی به استان گلستان بیشتر می‎شود.

وی یادآور شد: جشنواره بین‎المللی تئاتر در گلستان با استقبال خوبی از سوی علاقمندان مواجه شد و دو گروه از استان نیز در این جشنواره اجرای برنامه داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان عنوان کرد: تا پایان ایام‎الله دهه‎فجر دفتر یونیما در گلستان افتتاح و راه‎اندازی می‎شود.

منتظری بیان داشت: یونیما مجموعه‎ای از هنرهای نمایشی کودک و نوجوان با گرایش انیمیشن است که بناست در آغازین روزهای سال 1391 مدرسه پویا‎نمایی و انیمیشن را در گلستان با همکاری بخش خصوصی شکل دهیم.

وی عنوان کرد: استان گلستان با توجه به قابلیت‎ها و ظرفیت‌هایی که در طول این چند سال در حوزه هنرهای نمایشی از خود نشان داد و بررسی‎هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داد استان گلستان به عنوان یکی از پایگاه‎های شکل‎گیری هنرهای نمایشی با گرایش کودک، نوجوان و انیمیشن انتخاب شده است.

منتظری اظهار داشت: بنا به ویژگی‎های استان گلستان امسال نیز شاهد اعزام گروه‎های خیمه‎شب‎بازی درجه یک کشور به استان گلستان بوده‎ایم.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول