اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک آهنگساز اصفهانی:

پایداری موسیقی سنتی پرداختن به موسیقی عاشورایی است

خبرگزاری فارس: یک آهنگساز اصفهانی گفت: پایداری موسیقی سنتی پرداختن به موسیقی عاشورایی است و هر خواننده سنتی باید یک مداح اهل بیت هم باشد.

پایداری موسیقی سنتی پرداختن به موسیقی عاشورایی است
شهرام شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درپاسخ به این پرسش که  آیا موسیقی سنتی و مذهبی به هم وابسته هستند، اظهار داشت :موسیقی مذهبی باید از جنس موسیقی سنتی باشد و اگر غیر از این باشد نمی‎توان آن موسیقی را موسیقی مذهبی دانست.
وی افزود: پذیرفتن موسیقی سنتی به عنوان منشا موسیقی مذهبی یک اصل بسیار مهم و حائز اهمیت است، چرا که  یکی از عوامل مهم و مؤثر در زنده و پایدار ماندن موسیقی سنتی ایران پرداختن به موسیقی عاشورایی و مذهبی است.
این آهنگساز اصفهانی با بیان این نکته که بسیاری از موسیقی‌دانان برجسته کشور در سابقه کاری خود  پرداختن به موسیقی مذهبی را دارند، تصریح کرد: موسیقی سنتی و عاشورایی هیچ‌گونه مغایرتی با یکدیگر ندارند، پس باید سعی شود در ساخت این نوع موسیقی یک نوع تلفیق بین موسیقی سنتی و عاشورایی ایجاد شود.
وی با تاکید بر اینکه هر خواننده سنتی باید یک مداح اهل بیت هم باشد، ادامه داد: موسیقی دانان بزرگ کشور که استاد تاج اصفهانی یک نمونه بارز از آنها است قطعاتی را در زمینه موسیقی مذهبی ساخته اند که هنوز هم یکه تاز و مثال زدنی هستند.
شرفی در پایان گفت: موسیقی سنتی، موسیقی عاشورایی است و این دو را نمی‎توان به هیچ وجه از هم جدا دید.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول