اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با سی ‌و سومین بهار انقلاب

دهه‌ فجر در نیشابور با جشنواره موسیقی مقامی آهنگین می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: هم‌زمان با ایام فرخنده سی و سومین فجر انقلاب اسلامی، شهرستان نیشابور با جشنواره موسیقی مقامی آهنگین می‌شود.

دهه‌ فجر در نیشابور با جشنواره موسیقی مقامی آهنگین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، غلامرضا سلامتی اظهار داشت: موسیقی مقامی خراسان از جایگاه رفیع و بی‌نظیری در میان اهالی موسیقی ایران و حتی جهان برخوردار است و نغمه‌های این موسیقی در بین نسل‌های مختلف تا زمان حال تداوم داشته است.

مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افزود: موسیقی مقامی دارای یک بالندگی و شکوفایی خاصی است که نغمه‌های آن انسان را به اصالت ذاتی خویش سوق می‌دهد که همه این موارد نشان از مقام والای این موسیقی در بین مردم است.

وی ادامه داد: امسال هم‌زمان با هفته وحدت و میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) و هم‌زمان با بزرگداشت دهه ‌مبارک فجر، این جشنواره برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موسیقی مقامی خراسان دارای آواها و الحان خاص در شمال، مرکز و جنوب خراسان است که اساتید این رشته آن را در باب آوای موسیقی فولکلور یا موسیقی بومی منطقه اجرا می‌کنند.

مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ادامه داد: این جشنواره به اهتمام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون موسیقی نیشابور برگزار می‌شود.

سلامتی خاطرنشان کرد: این جشنواره 19 بهمن 1390 ساعت 18 در محل تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برگزار می‌شود. 

مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: دبیری جشنواره را هنرمند صاحب‌نام موسیقی مجتبی روزبه عهده‌دار است و مجتبی قیطاقی، رضا شاکری و محمدرضا رضادوست آثار را داوری می‌کنند.

انتهای پیام/م30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول