اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خواننده اصفهانی:

رسالت موسیقی‌دانان تنها انتشار آلبوم‎ نیست/ موسیقی با فرهنگ ساخته شود

خبرگزاری فارس: یک خواننده و آهنگساز اصفهانی گفت: رسالت موسیقی‌دانان تنها انتشار آلبوم‎های موسیقی نیست، بلکه آنها باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند و موسیقی‎هایی که با فرهنگ و زندگی اجتماعی مردم هم‌خوانی ندارد را از سبد فرهنگی جوانان حذف کنند.

رسالت موسیقی‌دانان تنها انتشار آلبوم‎ نیست/ موسیقی با فرهنگ ساخته شود

علی دبستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار داشت: اصفهان همانند دیگر شهرها دارای پیشینه فرهنگی غنی است و خود دارای مکتب موسیقی جداگانه‎ای در ایران است که به نام مکتب اصفهان نام‌گذاری شده و مفاخر بسیاری را در خود پرورانده است.

وی افزود: رنگ و بوی موسیقی مکتب اصفهان را هنوز می‎توان از قطعات به جا مانده استاد تاج اصفهانی، بداهه نوازی‎های استاد حسن کسایی و استاد جلیل شهناز یادآور شد، طنین‎هایی که پس از گذشت مدت‎ها هنوز هم گوش‌نوازی می‎کنند و تازگی دارند.

این خواننده و آهنگساز در ادامه بیان داشت:  موسیقی مکتب اصفهان در دهه‎های اخیر به فراموشی سپرده شده است و تنها اندکی از هنردوستان به سراغ این مکتب می‎روند و از مفاخر و جاماندهای آن یاد می‎کنند و موسیقی‎های بی‎محتوا و زودگذر که یکی پس از دیگری می‎آیند و در اندک مدتی ناپدید می‎شوند جای مکتب‎های اصیل موسیقی سنتی را گرفته است.

وی در مورد ابتذال موسیقی گفت: یکی از مشکلاتی که موسیقی اصفهان با آن دست و پنجه نرم می‎کند، جایگزینی موسیقی‎های بدون پشتوانه و دلبستگی جوانان به این نوع موسیقی‎های بی‎مایه است که درمان وضعیت کنونی در جامعه هنری به ویژه عرصه موسیقی نیازمند فرهنگ‌سازی است.

دبستانی راز ماندگاری آلبوم‎های موسیقی را توجه به اصالت ایرانی و مکاتب موسیقی دانست و اضافه کرد: موسیقی که در اختیار گروه سنی هجده تا بیست و هفت سال قرار می‎گیرد، قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: افرادی که در عرصه‎هایی هم‌چون موسیقی فعالیت می‎کنند، باید برای تعیین خط و مشی مناسب در این عرصه تمام تلاش خود را به کار بگیرند و خود را نسبت به موسیقی که در اختیار جوانان قرار می‎گیرد مسئول بدانند و در راستای رشد و غنای آن تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

این هنرمند تأکید کرد: رسالت موسیقی‌دانان تنها انتشار آلبوم‎های موسیقی نیست، بلکه آنها باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند و موسیقی‎هایی که با فرهنگ و زندگی اجتماعی مردم هم‌خوانی ندارد را از سبد فرهنگی جوانان حذف کنند، جایگزین مناسبی را به ارمغان بیاورند که بتواند جای موسیقی‎های مبتذلی که افکار جوانان را آشفته می‎کند، بگیرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول