اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آهنگ‌ساز و فعال عرصه موسیقی

موسیقی اصیل ایرانی را حفظ کنیم

خبرگزاری فارس: آهنگ‌ساز و فعال عرصه موسیقی گفت: برای جلوگیری از ایجاد هجمه‌های فرهنگی در فرهنگ موسیقی ایرانی، موسیقی اصیل را حفظ کنیم.

موسیقی اصیل ایرانی را حفظ کنیم
سعید ملکوتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: کار موسیقی کار سخت و پر دردسری است، اما این سختی زمانی غیرقابل تحمل می‎شود که توجهی از سوی مسئولان نمی‎شود.

وی افزود: یک اثر موسیقی وقتی در کنسرت تکرار می‎شود، هم جامعه به یک منفعت فکری و بشاشیت می‌رسد و هم هنرمند، و غیر از آن شغل نیز محسوب می‌شود.

شما می‌آیید کنسرت 20 نفر را روی سن می‌بینید اما برای اینکه این 20 نفر روی سن بنشیند، پشت پرده 50 نفر در حال فعالیت هستند و از همین راه امرار معاش می‌کنند.

این نوازنده و آهنگ‌ساز در ادامه بیان داشت:  مسئولان و هنرمندان برجسته ما بر این اعتقاد هستند که سینما و موسیقی باید به چشم صنعت دیده شوند اما هیچ برنامه‎ای برای این موضوع ندارند ، به اعتقاد من آنهایی که به فکر معضل بیکاری در کشور هستند می ‎توانند روی این مسائل کار کنند.

وی با بیان اینکه، موسیقی در رسانه ملی ما هنوز به صورت پس‌زمینه است، گفت: به نظر من موسیقی در رسانه ملی ما در حاشیه قرار دارد، و حال جای این پرسش وجود دارد که موسیقی که در حاشیه قرار می‌گیرد چطور می‎تواند دوام داشته و زنده بماند.

ملکوتی اضافه کرد: صدا و سیما هیچ نوع سیاستی در زمینه موسیقی ندارد و مدیریت موسیقی در سازمان صدا و سیما یک مدیریت نامنظم است و اینها مجموعه عواملی است که به ضرر موسیقی هنری ما تمام می‎شود.

وی خطاب به مسئولان صدا و سیما گفت:  حالا که شبکه‎ای به پخش فیلم‎های ایرانی اختصاص داده شده است، شبکه‎ای را هم به پخش موسیقی سنتی و ایرانی اختصاص دهند.

نوازنده و آهنگ‌ساز با اشاره به اینکه، تا چند دهه آتی موسیقی مبتذل جایگزین موسیقی ایرانی می‎شود، عنوان کرد:  وقتی موسیقی ایرانی در شبکه‎های رسمی تلویزیون نشان داده نشود و به عنوان یک آیتم فرهنگی و هنری در رسانه به رسمیت شناخته نشود، از ذهن و فکر مردم بیرون می‎رود، و این نقد به رسانه ملی وارد است که وقتی هنرمند موسیقی ایرانی در کشور اجازه پخش ندارد و در خارج از کشور هم نمی‎تواند موسیقی ایرانی و فاخر خود را به اجرا بگذارد، پس چه راه دیگری برای حفظ موسیقی اصیل ایرانی وجود دارد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول