اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مشترکین آب و فاضلاب استان همدان:

ملایر پایلوت اجرای سیستم تحلیلی تحت وب مشترکان آبفا شد

خبرگزاری فارس: معاون امور مشترکین آب و فاضلاب همدان گفت: سیستم تحلیلی تحت وب مشترکان آب و فاضلاب استان همدان به صورت پایلوت در ملایر پیاده‌سازی می‌شود.

ملایر پایلوت اجرای سیستم تحلیلی تحت وب مشترکان آبفا شد
سعید عبدالله‌زاده امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در همدان از سیستم تحت وب امور مشترکین تحلیل سیستم و صحت سنجی نرم افزار که به مرحله پیاده‌سازی به صورت پایلوت رسیده است، گفت‌و گویی داشته است که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید:

 

فارس: راه اندازی این سیستم چگونه اتفاق افتاد؟

 

عبدالله‌زاده: سیستم تحت وب امور مشترکین پس از دو سال تحلیل سیستم و صحت سنجی نرم افزار به مرحله پیاده سازی به صورت پایلوت رسیده است که طبق دستور مدیرعامل، شهرستان ملایر به عنوان پایلوت برای پیاده سازی نرم افزار تحلیل سیستم و صحت سنجی انتخاب شده است.

 

فارس: این سیستم تنها در همدان اجرا می‌شود؟

 

عبدالله‌زاده: این سیستم در سال 89 طرح برتر کشور شناخته شد و با این طرح در سال 89 طرح برتر همایش انفورماتیک کشور شد و رتبه برتر را دریافت کرد.

 

برنامه ما این است که این سیستم به عنوان یک سیستم مادر به آبفای کشور معرفی شود تا در تمام کشور اجرایی شود.

 

فارس: چرا تاکنون این سیستم در آبفای استان اجرایی نشده است؟

 

عبدالله زاده: سیستم فوق در حال حاضر در حال تبدیل اطلاعات است و طبق برنامه زمانبندی قبلی مقرر است به صورت عملیاتی مورد استفاده قرار گیرد.

 

در سه سال گذشته کارهای تحلیل این نرم افزار انجام شد و دو سال برای کارهای کدنویسی وقت گذاشته شد و از 17 دی ماه سیستم در ملایر مستقر شد.

 

فارس: چرا این سیستم در شهر ملایر نصب شده است؟

 

عبدالله‌زاده: به علت اینکه تعداد مشترکان شهر ملایر نسبت به شهرهای کوچک آن زیاد است، تنوع اشتراک‌ها زیاد بوده و هم server  آن به صورت مجزا از استان بوده و خود به صورت شرکتی منفک فعال می‌کند.

 

فارس: این طرح از چه قابلیت‌هایی برخوردار است؟

 

عبدالله‌زاده: این سیستم قابلیت دارد که همه همکاران با استفاده از اینترنت به سیستم امور مشترکین متصل شده و اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج کنند.

 

با توجه به تحت وب بودن سیستم مشترکین شرکت این امکان را پیدا می‌کند که با استفاده از اینترنت و یا از طریق دفاتر پیشخوان دولت به صورت آنلاین به اطلاعات و سوابق خود دسترسی داشته باشند.

 

با نصب این سیستم وظیفه هر کس مشخص است و کارهای عقب افتاده روزهای گذشته را نیز مشخص می‌کند.

 

این سیستم قابلیت کنترل بودجه در واحد درآمد را انجام بر عهده دارد و تمام اطلاعات و اسناد مالی را به صورت اتوماتیک ثبت می کند و انحراف بودجه را نشان می‌دهد و تأئیدیه مدیر قسمت را دریافت می‌کند.

 

قابلیت وصل شدن انواع فایل‌ها مثل فایل‌های جی پی اس، عکس، فیلم  را دارد به طوری که اگر مشترکی حوض و استخر داشته باشد با فیلم‌برداری که صورت می‌گیرد در فایل مشترک قرار می‌گیرد.

 

فارس: این طرح چه تأثیری در صرفه‌جویی زمان و نیرو دارد؟

 

عبدالله‌زاده: این سیستم دقیقاً صرفه‌جویی در زمان و نیرو را میسر می‌سازد و این سیستم می‌تواند 15 تا 20 درصد در روی نیروی انسانی اثر مثبت داشته باشد.

 

با توجه به اینکه کار تخصصی شده است، هر فردی کاری انجام می‌دهد و موجب بالا رفتن سرعت و جلوگیری از اتلاف وقت می شود و فرد در قسمت کاری خود متخصص می‌شود.

 

فارس: احتمال خطا در این سیستم به چه میزان است؟

 

عبدالله‌زاده: با توجه به اینکه این سیستم کار را از چند مرحله عبور می‌دهد، احتمال خطا کاهش می‌یابد چون یک کار توسط چهار تا پنج نفر کنترل می‌شود و مدیران مجموعه دائم می‌توانند روند کار را در سیستم ببینند و اگر یک فردی به عنوان متقاضی وارد سیستم شود، می بیند که کجاست و کار چرا توقف یافته است.

 

برای پرسنلی که با این سیستم کار می‌کنند، می توان در پایان کار برای آنها گزارش کار تهیه کرد و جانبازانی که در منازل خود به کار مشغولند، می‌توانند در محل کارشان به سیستم وارد شده و کار خود را انجام دهند.

 

فارس: مشترکان چگونه می‌توانند به این سیستم دسترسی داشته باشند؟

 

عبدالله‌زاده: تمام مشترکان اگر مجوز دسترسی داشته باشند، می‌توانند قبوض خود را ببینند و درخواست‌های خود را در سیستم بدهند و این امر مانع از حضور آنهاست.

 

مهمتر اینکه می‌توان از طریق اینترنت و شبکه‌های داخلی به این سیستم وارد شده و در گوشی موبایلی که دارای ویندوز است نیز وصل شود و قبض آب بها را دیده و پرداخت کند.

 

فارس: این سیستم از چه زمانی در استان اجرایی می‌شود؟

 

عبدالله‌زاده: از ابتدای سال این سیستم در سطح استان برگزار می‌شود و در حال حاضر خطاهای آن گرفته می‌شود تا اگر ایرادی وجود دارد و یا پالس‌هایی در سیستم دیده نمی‌شود را در آن برطرف و لحاظ کنیم.

 

حدود 80 درصد حضور فیزیکی مشترکان با راه اندازی کامل این سیستم کاهش می‌یابد و خیلی از مشترکان می‌توانند با اتصال به این سیستم درخواست‌های خود را داشته باشند.

 

فارس: مزایای نصب این سیستم در سطح کشور چیست؟

 

عبدالله‌زاده: تاکنون در استان‌های دیگر یا شهرهای استان همدان نمی‌توانستیم به صورت آنلاین از فروش آب اطلاعات داشته باشیم اما اگر این سیستم در کشور راه اندازی شود، می‌توانیم هر لحظه آخرین اطلاعات مشترکان را دریافت کنیم.

 

فارس: تغییرات چگونه در سیستم لحاظ می‌شود؟

 

عبدالله‌زاده: با توجه به اینکه این نرم افزار چند لایه نوشته شده است، اگر در سال‌های آینده تغییراتی اتفاق بیفتد لازم نیست نرم افزار تغییر کند بلکه تنها لایه اضافه جدا می شود و لایه جدید نصب می شود.

 

به محض راه ‌اندازی سیستم، اگر تعرفه ها تغییر کند، سیستم به طور اتوماتیک آن را انجام می‌دهد و فاصله‌های زمانی مختلف را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد.

 

فارس: چه مزایای این سیستم مانع از حضور مشترکان به امور مشترکین آبفا می‌شود؟

 

عبدالله‌زاده: شهروندان می توانند برای حفظ اطلاعات خود در انشعاب به این سیستم وارد شوند و اطلاعات خاص خود را دریافت کنند و یا  اطلاعاتی را به سیستم اضافه کنند.

 

نقشه هایی شهری که به این سیستم وصل است به محض تماس فردی با این سیستم، این سیستم به صورت اتوماتیک محل را شناخته و نشان می‌دهد و مأموران برای اصلاح آن اقدام می‌کنند که این امر در صورت کامل و درست بودن شماره‌های تلفن محقق می‌شود.

 

فارس: از برنامه‌های آینده خود برای توسعه سیستم بگوئید؟

 

عبدالله‌زاده: ایده‌های قرائت از راه دور در دست اجراست، به طوری که در سال‌های آینده دیگر به منازل مراجعه نمی‌کنیم بلکه سیستم این قابلیت را دارد که از کنتور محل پیامک دریافت کرده و به محض اینکه کنتور روزانه یا هفتگی پیامک داد قبض به صورت پیامک به فرد ارسال می شود.

 

فارس: حرف پایانی....

 

عبدالله‌زاده: امید داریم که این سیستم را به قدری ارتقا دهیم و تکمیل کنیم که دفاتر پیشخوان دولت بیشترین بهره برداری را داشته باشند چرا که یک فصل این سیستم مربوط به دفاتر پیشخوان دولت است که می‌توانند وارد شوند و اطلاعات را وارد کنند.

 

===================

گفت و گو از فریده حسینی فرزام

===================

 

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول