اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان برگزار شد

همایش آشنایی رابطان بهداشت با مفاهیم و آب و فاضلاب

خبرگزاری فارس: همایش آشنایی رابطان بهداشت با مفاهیم و آب و فاضلاب در همدان برگزار شد.

همایش آشنایی رابطان بهداشت با مفاهیم و آب و فاضلاب
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر امروز همایش آشنایی رابطان بهداشت با مفاهیم و آب و فاضلاب با حضور 250 نفر از رابطان بهداشت در همدان برگزار شد.این همایش با هدف آشنایی با مفاهیم آب و فاضلاب، بهداشت آب، حفاظت از سیستم آب و فاضلاب و مدیریت مصرف بهینه آب با رویکرد اصلاح الگوی آب برگزار شد.در این همایش کارشناسان شرکت آب و فاضلاب حضور داشتند که بیشتر بر مدیریت مصرف آب تأکید داشتند.
کارشناس مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان همدان، هدف اصلی مدیریت مصرف را منطقی‌سازی روش‌های مصرف و نیز مقدار و الگوی زمانی مصرف یا تقاضا با حداقل هزینه کل دانست و اظهار کرد: هر قدر مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا بیشتر اندیشیده شود علاوه بر کاهش هزینه‌های جاری تصفیه و توزیع آب و جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب هزینه کمتری نیز بابت افزایش ظرفیت و توسعه منابع تولید آب و همچنین تأسیسات تصفیه فاضلاب نیاز است.
مرتضی جعفری با بیان اینکه باید به دنبال تغییر رفتار مصرف‌کنندگان بود، افزود: تغییر رفتار مصرف کنندگان نیازمند آگاهسازی مردم، ایجاد انگیزه و ایجاد وسایل و امکاناتی است که اهدافی را تحقق بخشند.
وی ادامه داد: در راستای آگاهسازی، روش‌های مختلفی به صورت مستقیم و غیر مستقیم رسانه‌ای وجود دارد و برای ایجاد انگیزه می توان از روش‌های تحریک شخصی و اجتماعی استفاده شود.
کارشناس مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: تعرفه و مسائل اقتصادی و نیز سهمیه‌بندی و ایجاد ممنوعیت برای مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت نکرده‌اند، می‌تواند انگیزه ایجاد کند.
وی اظهار کرد: ساخت تجهیزات کم مصرف که قیمت مناسب داشته باشند که به سهولت قابل نصب بوده و نگهداری زیادی احتیاج نداشته باشند و از مطلوبیت بالا از دیدگاه مشترکین برخوردار باشد در زمره رویکردهای فنی و ساختاری قرار می‌گیرند.
جعفری یادآور شد: استفاده از تجهیزات کاهنده در وسایل آب پخش مانند انواع شیرآلات کاهنده و سیفون‌های کم حجم یا دو مرحله ای و... و استفاده از درافشان نیز می‌تواند در راندمان آب موثر واقع شود.
وی تصریح کرد: دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب همدان در این راستا در سال‌های 87 تا 89 برابر بودجه تخصیص یافته اقدام به نصب رایگان 223 عدد شیر اهرمی روشویی، 64 عدد شیر اهرمی ظرفشویی، 324 عدد شیر اهرمی توالت، 210 عدد شیر الکترونیکی هوشمند و 94 عدد شیر زماندار فشاری در مدارس و مساجد سطح استان همدان و همچنین در ساختمانهای اداری آبفا کرده است.
کارشناس مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به تنوع محصولات کاهنده موجود در بازار، اظهار کرد: این دفتر برای نخستین بار برای کنترل و انجام تست، میزان اثربخشی و میزان مطلوبیت و بررسی همه موارد جانبی اثرگذار از لحاظ کیفی و فنی اقدام به راه‌اندازی کارگاه تست میزان اثربخشی تجهیزات کاهنده کرده است.
وی در پایان سخنانش تأکید کرد: این دفتر در زمان یکسان و در شرایط یکسان از لحاظ فشار و همچنین افت موضعی اتصالات، هر دو حالت با تجهیز و بدون تجهیز کاهنده بررسی، اندازه‌گیری دقیق و مقایسه شده و میزان اثربخشی کاهش مصرف و همچنین میزان مطلوبیت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول