اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان:

60 میلیارد تومان ‌برای بهبود شبکه آب و فاضلاب ‌خوزستان اختصا‌ص یافت

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان گفت: ‌مبلغ 60 میلیارد تومان به عنوان اعتبار مورد نیاز برای بهبود شبکه آب و فاضلاب استان خوزستان تخصیص داده شد.

60 میلیارد تومان ‌برای بهبود شبکه آب و فاضلاب ‌خوزستان اختصا‌ص یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بهرام ایلخاص‌زاده عصر امروز در سیزدهمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی آبادان که با حضور اعضای مختلف این شورا در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان برگزار شد اظهار کرد: ارائه رتبه‌ها و مقیاس‌های عددی در تعیین کیفیت کار کارگروه‌های تخصصی شورای سلامت نباید مبنای کار ما قرار گیرد زیرا اینها مقیاس‌هایی اعتباری هستند که اگرچه نشان دهنده میزان بهبود خدمات هستند اما نباید به آنها تعصب نشان دهیم.
وی افزود: بهترین رتبه را باید در پایداری سلامت شهر کسب کنیم و تا زمانی که سلامت شهروندان با مشکل مواجه باشد کار ما نیز نواقصی دارد زیرا هدف این جلسات رشد و توسعه سلامت است.
فرماندار ویژه آبادان درخصوص احداث یک کشتارگاه صنعتی در آبادان گفت: مجوز ساخت کشتارگاه صنعتی مجزا برای شهرهای آبادان و خرمشهر به علت بازده مالی کم آن داده نمی‌شود و ما ناچار به احداث یک کشتارگاه صنعتی مشترک در این دو شهر هستیم که این کار نیازمند حصول توافق بین مسئولان دو شهرستان است.
ایلخاص‌زاده همچنین در ‌ارتباط‌ با موضوع ساماندهی عرضه‌کنندگان موادغذایی در معابر تصریح کرد: تأکید ما همواره بر این بوده که برخورد جدی با مردم نباید موجب بروز تنش شود اما این اصل نیز نباید به عنوان مانعی در راه انجام وظایف نهادها باشد.
وی در ادامه جلسه در خصوص ساماندهی و بازسازی بازارچه ماهی‌فروشان آبادان افزود: برای انجام این کار دو یا سه فاز جداگانه در بازارچه تعیین کرده و فروشندگان را به آنها هدایت خواهیم کرد تا عملیات بازسازی سقف بازارچه بدون هیچ مزاحمتی ادامه پیدا کرده و به این ترتیب در کسب و کار فروشندگان نیز خللی ایجاد نشود زیرا ماهی‌فروشی پیشه آنهاست و نباید مانع از امرار معاش آنان شویم.
فرماندار ویژه آبادان در ادامه با اشاره به وضعیت انتقال کسبه بازارچه ایستگاه هفت به بازارچه بهمنشیر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کسبه نسبت به انتقال، مقاومت نشان می‌دهند، با تخریب نوبتی املاک تخلیه شده آنها را وادار به تخلیه مغازه‌ها و در نتیجه انتقال به بازارچه جدید کنید.
ایلخاص‌زاده همچنین در ارتباط با مسئله احداث جایگاه دام برای ساماندهی احشام سرگردان در منطقه شطیط گفت: منطقه شطیط اگر چه با بخش شهری ادغام شده اما هنوز بافت روستایی خود را حفظ کرده و در نتیجه قانون منع احداث جایگاه دام را نمی‌توان برای آن اجرا کرد و در نتیجه با انجام هماهنگی‌های لازم می‌توان یک جایگاه نگهداری احشام سرگردان را در آن احداث و نظارت دقیق و بهداشتی روی آن انجام داد.
وی در ادامه جلسه با اشاره به اینکه آب و فاضلاب مشکل قدیمی شهرستان آبادان است اظهار کرد: بعد از اینکه مشکل آب و فاضلاب شهرستان از سوی امام‌ جمعه آبادان به هیئت دولت مطرح شد و همچنین با پیگیری‌های استاندار در جلسه دو هفته پیش هیئت دولت، مبلغ 60 میلیارد تومان به عنوان اعتبار مورد نیاز برای بهبود شبکه آب و فاضلاب استان خوزستان تخصیص داده شد که چنانچه سهمیه شهرستان آبادان وارد چرخه شود شاهد بهبود قابل‌توجهی در این زمینه خواهیم بود.
فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه سطح انتظارات از اداره آب و فاضلاب آبادان  بالا و ظرفیت‌ها پایین است افزود: با وجود زحمات زیادی که در این شهر کشیده می‌شود اما مهم‌ترین مشکل فرسودگی شبکه است که مانع از پیشرفت سریع کارها می‌شود.
ایلخاص‌زاده در پایان با اعلام اینکه توافقات درخصوص موضوع ساخت تصفیه‌خانه جدید فاضلاب آبادان با طرف خارجی انجام شده گفت: درخصوص تخصیص زمین با اداره مسکن و شهرسازی وارد مذاکره شدیم و امیدواریم با تخصیص منابع مالی مورد نیاز هرچه سریع‌تر نسبت به احداث این تصفیه‌خانه اقدام کرده و گام بزرگی را در مسیر خدمت‌رسانی به مردم برداریم.
انتهای پیام/ش10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول