اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

زبان شعر بزرگترین مصور واقعیات دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اهمیت زبان شعر و ادبیات در بین مخاطبان گفت: زبان شعر بزرگترین هنر برای به تصویر کشاندن واقعیات دوران دفاع مقدس است.

زبان شعر بزرگترین مصور واقعیات دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان گلواژه‌های سرخ در سنندج اظهار داشت: زبان هنر شعر و ادبیات با ظرافت خاصی که دارد می‌تواند بیشترین تاثیرگذاری را در بین مخاطبان داشته باشد.

وی در ادامه افزود: ایثارگری و فداکاری رزمندگان دوران هشت ساله دفاع مقدس و شجاعت مردان جنگ را می‌توان با زبان شعر به تصویر کشاند و آن را به نسل جوان و آینده انتقال داد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اهمیت جهاد در راه خدا در بین مسلمانان و تاکید بزرگان دین بر این فریضه الهی بیان داشت: باب جهاد بر هر کسی وارد نمی‌شود و فقط شهدا و صالحان خداوند هستند که می‌توانند وارد این عرصه شوند چرا که کسانی که باب جهاد بر آنها باز می‌شود دوستدار خداوند و به لقاءالله می‌رسند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با اشاره به عظمت و جایگاه شهدای والامقام افزود: شهیدان طبق آیات قرآنی زنده‌اند و در پیشگاه خداوند دارای رزق و روزی هستند.

وی اضافه کرد: شهدا با خداوند معامله کردند چرا که تمام هستی و مال و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و خدا به‌وسیله آنها باب جهاد را باز کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با بیان اینکه نفس جهاد نبرد حق علیه باطل و گذشتن از تعلقات دنیوی و ملحق شدن به معنویات است، گفت: جهاد نظامی، جهاد در میدان‌های نبرد و دوران دفاع مقدس و ایستادگی در مقابل دشمنان و توطئه‌های آنان همه نشان از جهاد است چرا که فقط برای رضای خداوند انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: بهترین و عاقلترین مردم کسی است که خداوند را بشناسد و با شناخت دشمنانش در مقابل آنان ایستادگی و مقاومت کند.

وی به مسئله انتخابات و سنگ‌اندازی دشمنان و کشورهای غربی علیه این آزمون اساسی در تاریخ کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: حضور در صحنه انتخابات نیز نوعی جهاد محسوب می‌شود چرا که دشمنان در تلاش هستند که صحنه انتخابات را از ملت بزرگ ایران سلب کنند و با تحریم‌های خود می‌خواهند این زمینه را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان از کشورمان به عنوان قدرت اول هسته‌ا‌ی در منطقه نام برد و خاطر نشان کرد: کشورمان اولین قدرت هسته‌ای در خاورمیانه است که بشریت را زنده کرد.

در پایان از خانواده‌های معظم شهدای کامیاران،بمباران 28 دی‌ماه سنندج و خانواده قادر خانزاده تجلیل شد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول